دیجیتال | ||
|
شرکت اریکسون حق امتیاز اختراع فناوری را ثبت کرده که به موبایلها کمک می کند با ردیابی سارقان از خود محافظت کنند. شرکت اریکسون حق امتیاز اختراع فناوری را ثبت کرده که به موبایلهای آینده کمک میکند در برابر جیب برها از خود محافظت کنند. طبق اطلاعات موجود، با نصب چنین فناوری در دستگاه های موبایل اگر فردی غیر از مالک سعی کند دستگاه را بردارد، با ردیابی ضربان قلب شناسایی میشود. این شرکت سوئدی در حق امتیاز این اختراع خود توضیح داده است: در این حالت کاربر غیر مجاز به سختی میتواند موبایل را در دستانش کنترل کند. این شرکت امیدوار است در آینده موبایل ها بتوانند مکان خود را ردیابی کنند. به عنوان مثال دستگاه به طور خودکار متوجه شود در دستان کاربر قرار دارد یا در جیب او و در نتیجه سطح اصطکاک را با توجه این اطلاعات هماهنگ کند. اریکسون در حق امتیاز اختراع خود ذکر کرده با توجه به نازک تر و کوچکتر شدن موبایل ها تصمیم به توسعه این فناوری گرفته است. برای استفاده از این فناوری احتمالاً حسگرهای مختلفی در دستگاه نصب شود از جمله حسگرهای بیومتریک، اثر انگشت و شناسایی بصری فرد. علاوه بر آن حسگرهای نور و سرعت سنج مکان دستگاه را ردیابی میکنند. ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ ] [ ۰۸:۰۶:۲۵ ] [ امیر روزی طلب ]
مقدمه ای بر الگوریتم مرغ مگس خوار تا قبل از معرفی این الگوریتم ، تمرکز گوگل روی کلمات کلیدی بود و به مفهوم عبارات جستجو شده توجهی نمی کرد ، اما بعد از معرفی این الگوریتم ، تغییرات زیادی در نتایج جستجو ایجاد شد و کاربران جواب های دقیق تر و کاربردی تری را در نتایج جستجو دریافت کردند. الگوریتم مرغ مگس خوار باعث شد وب مسترها توجه بیشتری به تولید محتوای ارزشمند و مورد نیاز کاربر داشته باشند. تفاوت الگوریتم مرغ مگس خوار با پاندا و پنگوئن شاید خیلی ها تصور کنند الگوریتم مرغ مگس خوار وظیفه ای مانند الگوریتم های پاندا و پنگوئن دارد ، اما این تصور اشتباه است! زیرا الگوریتم مرغ مگس خوار مانند الگوریم های قبل از خودش ، یک الگوریتم ضد اسپم نیست ، یعنی به طور مستقیم تاثیری در نتایج جستجو ندارد ، فقط سعی می کند با تجزیه و تحلیل کلمات جستجو شده توسط کاربران ، بهترین نتایج را برای آن ها نمایش دهد. چرا مرغ مگس خوار...... برای مطالعه کامل درباره این الگوریتم حتما روی لینک زیر کلیک کنید !!@!!@!!!@! https://webdaran.com/whats-hummingbird-algorithm/ ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۰۸:۰۸ ] [ امیر روزی طلب ]
شرکت اوبر قصد دارد تا در تابستان امسال، سفارش های غذایی را با استفاده از پهپادهای اوبر Elevate ارسال کند. برای اطلاع از جزئیات این خبر در ادامه با ما همراه باشید.
به گزارش بلومبرگ، سفارش ها مستقیما به دست مشتریان نمی رسد. برای جلوگیری از سقوط اشیا و آلودگی صوتی، این پهپادها تنها در نقاط مشخصی فرود می آیند؛ مثلا روی سقف ماشین های اوبر که در نزدیک ترین نقطه به مقصد پارک شده اند. سپس پیک های مورد نظر غذا را برداشته و به درب منزل مشتری می برند. اوبر الویت می گوید که این پهپادها قادر هستند تنها در عرض 7 دقیقه مسافت 1.5 مایلی را طی کنند. این در حالی است که وسایل حمل و نقل زمینی این مسافت را در عرض 21 دقیقه می پیمایند. هزینه تحویل غذا از طریق پهپادهای اوبر Elevate برابر با 8.5 دلار و تقریبا مشابه با هزینه ارسال های معمولی در سن دیگو است. اوبر الویت قصد دارد تا در این طرح از پهپادهای سفارشی کمک گیرد که سرعت آن ها به 70 مایل بر ساعت می رسد. اما پیش از آن باید مجوز لازم را از سازمان هوانوردی فدرال (FFA) دریافت کند. طبق پیش بینی های انجام شده، حداقل 3 سال طول می کشد تا این طرح در بین مردم جا بیافتد. ارسال غذا از طریق پهپادهای اوبر Elevate حدودا 1.1 میلیارد دلار به شرکت ضرر رسانده است؛ آن هم تنها در 3 ماه اول! اما انتظار می رود که با فراگیر شدن طرح اوبر ایتس، میزان پول بازگشتی چند برابر شود. گوگل وینگ یکی از رقیبان اصلی اوبر در رابطه با این طرح است که موفق شده جواز ابتدایی لازم را از سازمان FAA دریافت کند. شرکت آمازون نیز به تازگی از پهپادهای Prime Air رونمایی کرده که قرار است برای جابجایی مرسولات خانگی مورد استفاده قرار بگیرند منبع : https://click.ir/1398/03/23/uber-elevate-drone-deliveries-this-summer/ ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۴۸:۴۸ ] [ امیر روزی طلب ]
اوبر به عنوان برترین شرکت تاکسی اینترنتی جهان از نخستین تاکسی هوایی خود رونمایی کرد. تاکسی هوایی اوبر تا سال 2023 میلادی در دسترس عموم مردم قرار خواهد گرفت. در ادامه با مشخصات آن آشنا میشویم. شرکت تاکسیرانی اینترنتی اوبر از اولین تاکسی هوایی خود رونمایی کرد. این تاکسی هوایی که با نام Uber Air معرفی شده است دارای ظرفیت 4 مسافر بوده و تا سال 2023 میلادی در دسترس عموم مردم قرار میگیرد. شرکت اوبر قصد دارد این تاکسی پرنده را طی سال آینده مورد آزمایش قرار دهد. تاکنون در خصوص هزینه حمل آن جزئیاتی منتشر نشده است، اما برخی اعلام میکنند هزینه حمل با این تاکسی پرنده از بالگرد ارزانتر است. تاکسی پرنده اوبر نخستین پروازهای خود را در شهر دالاس و لس آنجلس آمریکا انجام میدهد و سپس در سایر مناطق نیز عرضه خواهد شد. به طور متوسط زمان سفر با تاکسیهای پرنده شرکت اوبر حدود 20 دقیقه خواهد بود. در تصاویر منتشر شده شاهد فضای داخلی تاکسی پرنده اوبر هستیم که به بالگردهای معمولی شباهت دارد و طراحی فضای داخلی آن توسط شرکت فرانسوی Safran انجام شده است. ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۴۶:۱۱ ] [ امیر روزی طلب ]
شما تنها یک شانس دارید تا با لوگوی خود دیگران را تحت تاثیر قرار دهید. بنابراین با داشتن یک طراحی مناسب و اصولی شانس خود را چند برابر کنید. راهاندازی یک کسبوکار جدید تنها به ارائهی محصولات بدون نقص محدود نمیشود. اگر قصد دارید که یک کسبوکار موفق در بازار داشته باشید باید روی بازاریابی برند خود نیز کار کنید. این روزها و با وجود امکانات جدید ساختن وبسایت بسیار ساده شده است. اما باید به یاد داشته باشید که بازاریابی برند با داشتن نام و لوگوی مناسب آغاز میشود. مطالعه انجام شده نشان میدهند لوگوهایی که از طراحی خوبی برخورداد هستند ۱۳ درصد بیشتر توجه مشتریها را جلب میکنند، ۷ درصد بیشتر آنها را به یک برند علاقهمند میکنند و ۶ درصد شانس معرفی شدن شرکت بهعنوان یک برند خاص در یک زمینه مشخص را افزایش میدهند. درواقع یک لوگوی مناسب و به یاد ماندنی باعث ایجاد رابطهی خوبی میان شرکت شما و مشتریهایتان میشود و شانس درگیر شدن آنها با برند شما را افزایش میدهد. ۱- باید قوی و متعادل باشد ۲- باید ساده باشد ۳- باید به یاد ماندنی باشد ۴- باید انعطافپذیر باشد ۵- از رنگهای مناسب استفاده کنید ۶- باید خاص باشد ۷- لوگو نباید به زمان وابسته باشد ۸- باید معنی برند شما را داشته باشد
ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ ] [ ۰۹:۳۰:۴۷ ] [ امیر روزی طلب ]
اگر به دنبال نشانه ای برای پایان حیات کنسول های رترو هستید حالا حالا ها باید منتظر بمانید، زیرا در جریان نمایشگاه E3 کنسول رترو کونامی به نام TurboGrafx-16 Mini معرفی شد که 30 سال پیش رقیب کنسول هایی مانند Sega Genesis بود. تاکنون شش بازی هم برای این کنسول معرفی شده اند. کنسول رترو کونامی دارای دو پورت یو اس بی برای اتصال دسته و یک آداپتور پنج کاناله برای انجام بازی های دسته جمعی است. این کنسول در ژاپن با نام PC Engine Mini و در اروپا با نام PC Engine Core Grafx عرضه خواهد شد. بازی هایی که برای کنسول رترو کونامی معرفی شده اند عبارتند از: R-Type ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ ] [ ۰۸:۲۹:۵۲ ] [ امیر روزی طلب ]
آیا فناوری ما را کودنتر یا با هوشتر از قبل کرده است؟ «نیکلاس کار» در کتابی که با عنوان «سایهها: بلایی که اینترنت بر سرمان میآورد» در سال 2010 به رشتهی تحریر درآورده به این موضوع پرداخته است. این در حالی است که «کلیو تامپسون» نیز در پاییز گذشته کتابی با عنوان «باهوش تر از آنچه تصور میکنید: چطور فناوری ذهن ما را تغییر داده است» منتشر کرده و به همین موضوع پرداخت. اما برای اینکه دریابیم فناوری ما را باهوش تر یا کودنتر کرده است نیاز به شاخصهایی شفاف برای ارزیابی صحیح و درست داریم. تا با استفاده از این اصول رفتارهای روزمره را بررسی کرده و مطمئن شویم که نوع تأثیر فناوری بر ما چگونه است. حال بیایید یکی از این اصول را وضع کرده و شرایط موجود را بررسی کنیم. اما چه نوع اطلاعاتی هر روزه روانهی ذهن ما میشود؟ و چه نوع اطلاعاتی را در نظر نمیگیریم و بعداً به آنها رجوع میکنیم؟ پاسخ به این پرسش تعیین میکند که چه مواردی را به دانشآموزان و دانشجویان خود آموزش میدهیم، و چه مواردی را انتظار داریم که کارکنان ما بدانند، و چطور میتوانیم منابع ذهنی خود را حلاجی کنیم. اما، پیش از رسیدن به پاسخ این پرسش، بیایید دربارهی اختاپوسی که در درخت زندگی میکرد صحبت کنیم. در سال 2005 محققان دانشگاه کانکتیکات از گروهی از دانشآموزان کلاس هفتم درخواست کردند که سایتی مملو از اطلاعاتی پیرامون اقیانوس آرام را مطالعه کنند و پیرامون اختاپوس درختی که در آبهای شمال شرقی این اقیانوس زندگی میکرد کسب اطلاع کنند. در این وب سایت اطلاعاتی پیرامون نحوهی جفتگیری جانور، محیط و شرایط مطلوب زندگی، نوع تغذیه و دیگر مواردی از این دست آمده بود. با توجه به معدلهای تحلیلی کارشناسان دریافتند که دانش آموزان صحت اطلاعات موجود در سایت مذبور را ارزیابی کردهاند. اما قضاوت آنها چگونه بود؟ اختاپوس درختی مشروع بود! تمامی بچهها به جز یک نفر این وب سایت را «خیلی صحیح» ارزیابی کردند. در عنوان این تحقیق دانشگاهی نیز آمده بود، «محققان دریافتند که کودکان نیازمند تواناییهای ادراکی بهتری نسبت به محتوای آنلاین» هستند. این گفته نیز مربوط به «دان لئو» استاد دانشگاه است که وی معتقد است در کلاسهای درس به خوبی میزان درک صحیح از محتوای این چنینی تدریس نمیشود. ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ ] [ ۱۲:۲۰:۳۶ ] [ امیر روزی طلب ]
در بسیاری از صنایع برای ایجاد تحولات چشمگیر، به زمانی بیش از یک دهه نیاز است؛ مگر اینکه یک عامل غیرمنتظره مانند تکنولوژی جدید، مدل کسبوکار یا طراحی خدماتی نوین در آن صنعت ظهور پیدا کند. اخیراً صنعت فضایی از مزایای هر سه عامل ذکرشده بهرهمند بوده است. اما شاید باور کردنش سخت باشد که تا ده سال پیش هیچ یک از این نوآوریها وجود نداشتند. در روز ۲۸ سپتامبر ۲۰۰۸، یک شرکت نوپای فضایی بیصبرانه منتظر بود که نتیجهی پرتاب نهایی مهمترین دستاورد خود را پس از سه پرتاب ناموفق نظاره کند. بودجهی پروژه رو به اتمام بود و این آخرین شانس برای پرتاب موفق محسوب میشد. با اشتعال بیش از ۲۱ هزار کیلوگرم نفت سفید و اکسیژن مایع، نیروی رانشی مورد نیاز بوستر دومرحلهای فراهم شد. ماهوارهی اسپوتنیک ۱ محصول شوروی در ۹ اکتبر ۱۹۵۷؛ این ماهواره، ۵۸ سانتیمتر قطر و ۸۳/۶ کیلوگرم وزن داشت. عصر فضا زمانی آغاز شد که اتحاد جماهیر شوروی، اسپوتنیک را بهعنوان اولین ماهوارهی ساخت بشر در ۴ اکتبر ۱۹۵۷ به فضا پرتاب کرد. هنگامی که راکت فالکون ۱ با موفقیت در مدار قرار گرفت، این شرکت توانست قرارداد بعدی خود را با ناسا تضمین کند و بدین ترتیب شرکت اسپیس ایکس (SapceX) از این آزمون سربلند بیرون بیاید. در مدار قرار گرفتن اولین موشک بخش خصوصی با سوخت مایع، بهمنزلهی سر آغاز یک صنعت جدید فضایی بود که زمین و حتی دنیای فراتر از آن را متحول کرد. در این چند سال گذشته چه اتفاقاتی رخ داده و چه آیندهای پیش روی این صنعت است؟ در حالی که بسیاری از دانشمندان مشغول توسعهی فناوریهای جدید برای حل مشکلات فنی بیشماری هستند که در فضا با آنها مواجهایم؛ بخش دیگری از پژوهشگران نیز به بررسی زوایای تجاری و مسائل عملیاتی پیش رو در این صنعت میپردازند. در مقالهای که اخیراً با همکاری جو ولتن و کریستوفر تانگ از اساتید علم مدیریت در دانشگاه کارولینای جنوبی نگاشته شده، به بررسی این پرسش پرداخته شده است که چگونه میتوانیم یک صنعت فضایی پایدار را بنیانگذاری کرده و اقدام به احداث پایگاههای فرازمینی، استخراج از سیارکها و توسعهی سفرهای فضایی کنیم. در شرایطی که نقش دولتها در سرمایهگذاریهای شرکتهای فضایی روز به روز کمرنگتر میشود، این دو پژوهشگر معتقدند که این راهحلهای تجاری میتواند برای حل مشکلات پیشرو، کارگشا باشد. صنعت فضایی نوین مشخصهی اصلی فصل اول تاریخ فضایی جهان، رقابت بود. سرانجام این رقابت شکل همکاری به خود گرفت و ایستگاه فضایی بینالمللی (ISS) بهعنوان نمونهای از همکاری دولتها برای رسیدن به اهداف مشترک فضایی تأسیس شد. هماکنون، ما وارد فاز جدیدی از این عصر فضا شدهایم که شرکتهای خصوصی و تجاری، رهبری آن را به عهده دارند. منبع : زومیت ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ ] [ ۰۷:۱۴:۲۶ ] [ امیر روزی طلب ]
دوره کردم ، روزی صد بار اون خنده هاتو کی گذاشت رفت؟ تو بگو آخه من یا تو از چی میگن؟ بذار بگن من دیوونم آسمونِ ، اینجا ابریه اونجا رو نمیدونم بیا غصه رو پَر پَر کن ، بیا حالمو بهتر کن بیا دوریتو کمتر کن ، بیا چشمامو کم تر کن بیا غصه رو پَر پَر کن ، بیا حالمو بهتر کن بیا دوریتو کمتر کن ، بیا چشمامو کم تر کن کی مثلِ این دل ، رفت و نکند و بد کم آورده ، بعد دوری از تو پریدن از رو بومِ تو سخته دلی که لک زده یه چند وقته برای مشاهده ادامه متن آهنگ و دانلود آهنگ حتما روی لینک زیر کلیک کنید. تکست آهنگ دوره کردم محسن ابراهیم زاده ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۴۲:۳۴ ] [ امیر روزی طلب ]
الگوریتم شاهین ( Hawk ) چیست؟ تیم تولید محتوای وب داران در این مقاله قصد دارد شما را با الگوریتم شاهین گوگل آشنا کند و نحوه عملکرد این الگوریتم را در سئو محلی بررسی کند. تا آخر این مقاله ما را همراهی کنید و با گذاشتن نظرات خود ما را از میزان مفید بودن این مقاله آگاه کنید. طبق مقاله ای که سایت معتبر Search Engine Land منتشر کرد ، الگوریتم شاهین مربوط به سئو محلی می شود و تاثیری روی سایت هایی که در زمینه سئو محلی فعالیت نمی کنند نداشته است. البته این الگوریتم می تواند نشانه ای از تغییرات احتمالی گوگل در آینده ای نزدیک باشد. مقدمه ای بر الگوریتم شاهین گوگل
قبل از معرفی الگوریتم شاهین ، سئو محلی به نحوی بود که کسب و کارهایی که حیطه کاری مشترکی داشتند و از لحاظ جغرافیایی نزدیک به هم بودند ، به عنوان موارد تکراری محسوب می شدند. برای مثال اگر منطقه ای بورس کافی شاپ و یا رستوران بود ، تحت تاثیر این حالت قرار می گرفت و بعضی از کسب و کارها با همسایه خود مشابه به نظر می رسیدند. در اصل هدف گوگل از معرفی الگوریتم شاهین این بود که مشکل گوگل مپ در تشخیص اشتباه مکان های تکراری را از بین ببرد و بتواند همه کسب و کارها را نمایش دهد. پس از معرفی الگوریتم شاهین ، شعاع فیلترینگ گوگل در تشخیص کسب و کارها در گوگل مپ کوچک تر شد و کسب و کارهای مشابه و نزدیک به هم توانستند بدون نگرانی مکان خود را در نقشه گوگل ثبت کنند. البته همچنان کسب و کارهایی هستند که از آدرس مشترک استفاده می کنند. از جمله این کسب و کارها می توان به فروشگاه های یک پاساژ تجاری اشاره کرد. با توجه به اینکه هنوزم ممکن است بسیاری از کسب و کارها با توجه به معرفی این الگوریتم مشکلاتی داشته باشند ، ولی بسیاری از آن ها از مزیت معرفی این الگوریتم بهره مند شدند. برای مثال پس از معرفی الگوریتم شاهین دیگر رقبا نمی توانند از نام آن ها سوء استفاده کنند و با نام مشابه در نزدیکی آن ها فعالیت کنند. چرا نام این الگوریتم شاهین است؟ برای مطالعه کامل در مورد این الگوریتم حتما روی لینک زیر کلیک کنید!!!!!!!
ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۳۸:۲۸ ] [ امیر روزی طلب ]
|
|
[RSS [Weblog Themes By : viablog.ir] |