بک لینک -
سايت پیش بینی
وان ایکس بت
سایت شرط بندی انفجار
سایت شرط بندی
سایت بازی انفجار
سایت شرط بندی فوتبال
سایت enfejar
بت فوروارد
جت بت
سایت پیش بینی فوتبال
ثبت نام بازی انفجار
sibbet90
سایت سیب بت
ورود به سایت بازی انفجار
وان ایکس بت
سایت بازی انفجار
پوکر آنلاین
بت بال 90
انفجار آنلاین
جت بت
بازی انفجار
دیجیتال

دیجیتال
 
نویسندگان
لینک دوستان
لینکی ثبت نشده است
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
پیوندهای روزانه
لینکی ثبت نشده است

شرکت اریکسون حق امتیاز اختراع فناوری را ثبت کرده که به موبایل‌ها کمک می کند با ردیابی سارقان از خود محافظت کنند.

شرکت اریکسون حق امتیاز اختراع فناوری را ثبت کرده که به موبایل‌های آینده کمک می‌کند در برابر جیب برها از خود محافظت کنند.

طبق اطلاعات موجود، با نصب چنین فناوری در دستگاه های موبایل اگر فردی غیر از مالک سعی کند دستگاه را بردارد، با ردیابی ضربان قلب شناسایی می‌شود.
همچنین در صورت ردیابی کاربر غیر مجاز، موبایل در حالت lo-friction قرار می‌گیرد و لغزنده می‌شود. در نتیجه سارق به سختی می‌تواند آن را بردارد.

این شرکت سوئدی در حق امتیاز این اختراع خود توضیح داده است: در این حالت کاربر غیر مجاز به سختی می‌تواند موبایل را در دستانش کنترل کند.
جالب آنکه همین فناوری به نام «اصطکاک تطبیقی» ( adaptive friction‌) از افتادن موبایل‌های گرانقیمت و خرد شدن نمایشگرهای آنها نیز جلوگیری می‌کند. اریکسون در این باره می‌گوید: افزایش میزان اصطکاک و حساسیت در حالت سبب می‌شود کاربر راحت‌تر دستگاه را کنترل کند و در نتیجه از افتادن آن جلوگیری می‌شود.

این شرکت امیدوار است در آینده موبایل ها بتوانند مکان خود را ردیابی کنند. به عنوان مثال دستگاه به طور خودکار متوجه شود در دستان کاربر قرار دارد یا در جیب او و در نتیجه سطح اصطکاک را با توجه این اطلاعات هماهنگ کند.

اریکسون در حق امتیاز اختراع خود ذکر کرده با توجه به نازک تر و کوچکتر شدن موبایل ها تصمیم به توسعه این فناوری گرفته است. برای استفاده از این فناوری احتمالاً حسگرهای مختلفی در دستگاه نصب شود از جمله حسگرهای بیومتریک، اثر انگشت و شناسایی بصری فرد. علاوه بر آن حسگرهای نور و سرعت سنج مکان دستگاه را ردیابی می‌کنند.
هنوز مشخص نیست این فناوری چه زمان ارائه می‌شود اما حق امتیاز اختراع مذکور فوریه سال جاری ذکر شده است.

منبع : https://www.itna.ir/news/57015/%D9%85%D9%88%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D9%84-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A2%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%AF%D8%B3%D8%AA-%D8%B3%D8%A7%D8%B1%D9%82%DB%8C%D9%86-%D9%85%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%86%D9%86%D8%AF


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ ] [ ۰۸:۰۶:۲۵ ] [ امیر روزی طلب ]

مقدمه ای بر الگوریتم مرغ مگس خوار
الگوریتم مرغ مگس خوار را می توانیم اصلی ترین الگوریتم گوگل معرفی کنیم ، این الگوریتم در تاریخ 20 آگوست 2013 معرفی شد ، گوگل به کمک این الگوریتم توانست شناخت مفهومی خوبی روی کلمات و عبارات جستجو شده توسط کاربران پیدا کند.

تا قبل از معرفی این الگوریتم ، تمرکز گوگل روی کلمات کلیدی بود و به مفهوم عبارات جستجو شده توجهی نمی کرد ، اما بعد از معرفی این الگوریتم ، تغییرات زیادی در نتایج جستجو ایجاد شد و کاربران جواب های دقیق تر و کاربردی تری را در نتایج جستجو دریافت کردند.

الگوریتم مرغ مگس خوار باعث شد وب مسترها توجه بیشتری به تولید محتوای ارزشمند و مورد نیاز کاربر داشته باشند.

تفاوت الگوریتم مرغ مگس خوار با پاندا و پنگوئن

شاید خیلی ها تصور کنند الگوریتم مرغ مگس خوار وظیفه ای مانند الگوریتم های پاندا و پنگوئن دارد ، اما این تصور اشتباه است! زیرا الگوریتم مرغ مگس خوار مانند الگوریم های قبل از خودش ، یک الگوریتم ضد اسپم نیست ، یعنی به طور مستقیم تاثیری در نتایج جستجو ندارد ، فقط سعی می کند با تجزیه و تحلیل کلمات جستجو شده توسط کاربران ، بهترین نتایج را برای آن ها نمایش دهد.

چرا مرغ مگس خوار......

برای مطالعه کامل درباره این الگوریتم حتما روی لینک زیر کلیک کنید !!@!!@!!!@!

https://webdaran.com/whats-hummingbird-algorithm/


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۰۸:۰۸ ] [ امیر روزی طلب ]

شرکت اوبر قصد دارد تا در تابستان امسال، سفارش های غذایی را با استفاده از پهپادهای اوبر Elevate ارسال کند. برای اطلاع از جزئیات این خبر در ادامه با ما همراه باشید.


شرکت اوبر قصد دارد تا در جدیدترین طرح خود به نام اوبر ایتس (Uber Eats)، سفارشات و محموله های غذایی را با استفاده از پهپادهای اوبر Elevate به مشتریان تحویل دهد. گفته می شود اولین مرسوله غذایی در این پروژه همبرگرهای بیگ مک و سیب زمینی های سرخ شده مک دونالدز هستند که بر فراز آسمان سن دیگو به پرواز در می آیند.

به گزارش بلومبرگ، سفارش ها مستقیما به دست مشتریان نمی رسد. برای جلوگیری از سقوط اشیا و آلودگی صوتی، این پهپادها تنها در نقاط مشخصی فرود می آیند؛ مثلا روی سقف ماشین های اوبر که در نزدیک ترین نقطه به مقصد پارک شده اند. سپس پیک های مورد نظر غذا را برداشته و به درب منزل مشتری می برند. اوبر الویت می گوید که این پهپادها قادر هستند تنها در عرض 7 دقیقه مسافت 1.5 مایلی را طی کنند. این در حالی است که وسایل حمل و نقل زمینی این مسافت را در عرض 21 دقیقه می پیمایند. هزینه تحویل غذا از طریق پهپادهای اوبر Elevate برابر با 8.5 دلار و تقریبا مشابه با هزینه ارسال های معمولی در سن دیگو است.

اوبر الویت قصد دارد تا در این طرح از پهپادهای سفارشی کمک گیرد که سرعت آن ها به 70 مایل بر ساعت می رسد. اما پیش از آن باید مجوز لازم را از سازمان هوانوردی فدرال (FFA) دریافت کند. طبق پیش بینی های انجام شده، حداقل 3 سال طول می کشد تا این طرح در بین مردم جا بیافتد. ارسال غذا از طریق پهپادهای اوبر Elevate حدودا 1.1 میلیارد دلار به شرکت ضرر رسانده است؛ آن هم تنها در 3 ماه اول! اما انتظار می رود که با فراگیر شدن طرح اوبر ایتس، میزان پول بازگشتی چند برابر شود.

گوگل وینگ یکی از رقیبان اصلی اوبر در رابطه با این طرح است که موفق شده جواز ابتدایی لازم را از سازمان FAA دریافت کند. شرکت آمازون نیز به تازگی از پهپادهای Prime Air رونمایی کرده که قرار است برای جابجایی مرسولات خانگی مورد استفاده قرار بگیرند

منبع : https://click.ir/1398/03/23/uber-elevate-drone-deliveries-this-summer/


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۴۸:۴۸ ] [ امیر روزی طلب ]

اوبر به عنوان برترین شرکت تاکسی اینترنتی جهان از نخستین تاکسی هوایی خود رونمایی کرد. تاکسی هوایی اوبر تا سال 2023 میلادی در دسترس عموم مردم قرار خواهد گرفت. در ادامه با مشخصات آن آشنا می‌شویم.

شرکت تاکسیرانی اینترنتی اوبر از اولین تاکسی هوایی خود رونمایی کرد. این تاکسی هوایی که با نام Uber Air معرفی شده است دارای ظرفیت 4 مسافر بوده و تا سال 2023 میلادی در دسترس عموم مردم قرار می‌گیرد. شرکت اوبر قصد دارد این تاکسی پرنده را طی سال آینده مورد آزمایش قرار دهد. تاکنون در خصوص هزینه حمل آن جزئیاتی منتشر نشده است، اما برخی اعلام می‌کنند هزینه حمل با این تاکسی پرنده از بالگرد ارزان‌تر است. تاکسی پرنده اوبر نخستین پروازهای خود را در شهر دالاس و لس آنجلس آمریکا انجام می‌دهد و سپس در سایر مناطق نیز عرضه خواهد شد. به طور متوسط زمان سفر با تاکسی‌های پرنده شرکت اوبر حدود 20 دقیقه خواهد بود. در تصاویر منتشر شده شاهد فضای داخلی تاکسی پرنده اوبر هستیم که به بالگردهای معمولی شباهت دارد و طراحی فضای داخلی آن توسط شرکت فرانسوی Safran انجام شده است.

منبع : https://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-7129383/Uber-debuts-new-flying-taxis-seat-four-people-launch-2023.html


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۴۶:۱۱ ] [ امیر روزی طلب ]

شما تنها یک شانس دارید تا با لوگوی خود دیگران را تحت تاثیر قرار دهید. بنابراین با داشتن یک طراحی مناسب و اصولی شانس خود را چند برابر کنید.

راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار جدید تنها به ارائه‌ی محصولات بدون نقص محدود نمی‌شود. اگر قصد دارید که یک کسب‌و‌کار موفق در بازار داشته باشید باید روی بازاریابی برند خود نیز کار کنید. این روزها و با وجود امکانات جدید ساختن وب‌سایت بسیار ساده شده است. اما باید به یاد داشته باشید که بازاریابی برند با داشتن نام و لوگوی مناسب آغاز می‌شود. مطالعه انجام شده نشان می‌دهند لوگوهایی که از طراحی خوبی برخورداد هستند ۱۳ درصد بیشتر توجه مشتری‌ها را جلب می‌کنند، ۷ درصد بیشتر آن‌ها را به یک برند علاقه‌مند می‌کنند و ۶ درصد شانس معرفی شدن شرکت به‌عنوان یک برند خاص در یک زمینه مشخص را افزایش می‌دهند. درواقع یک لوگوی مناسب و به یاد ماندنی باعث ایجاد رابطه‌ی خوبی میان شرکت شما و مشتری‌هایتان می‌شود و شانس درگیر شدن آن‌ها با برند شما را افزایش می‌دهد.

۱- باید قوی و متعادل باشد
یک لوگو می‌تواند فقط از متن تشکیل شده باشد مانند IBM یا اینکه یک سمبل گرافیکی باشد مانند لوگوی نایک و یا شامل هر ۲ مورد باشد. درواقع لوگو باید بازتابی از شرکت شما، قلب، روح و شخصیت آن باشد. برای طراحی چنین لوگویی باید مخاطبان و محصولات یا خدمات خود را همیشه در ذهن داشته باشید.لوگو سایت نمناک به خوبی می تواند گواهی بر اهمیت این موضوع باشد. لوگوهایی که ظاهر قوی دارند و متعادل هستند تاثیر بهتری روی مخاطبان خواهند گذاشت زیرای خواندن آن‌ها ساده بوده و در یک محیط شلوغ مانند مراکز خرید تاثیر مثبت‌تری روی دیگران خواهند گذاشت.

۲- باید ساده باشد
سادگی کلید موفقیت است. چاپ و تکثیر کردن یک لوگوی پیچیده سخت است و ممکن است شنوندگان متوجه نکته‌ی آن نشوند. اغلب شرکت‌هایی که موفق هستند مانند اپل، فیسبوک و مک‌دونالد لوگوی ساده‌ای دارند. سایت https://webdaran.com یم نمونه داخلی از رعایت اصل سادگی در طراحی لوگو است. لوگوی آن‌ها به‌قدری ساده و واضح است که حتی اگر سیاه و سفید هم باشد توسط مخاطبان تشخیص داده می‌شود.

۳- باید به یاد ماندنی باشد
نیازی نیست تا لوگوی شما تعریف دقیقی از کسب‌و‌کارتان باشد. به‌عنوان مثال شرکت‌های خودروسازی از علامت ماشین در لوگوی خود استفاده نمی‌کنند. اگر قصد استفاده از آیکون‌ها را برای طراحی لوگوی خود دارید باید به دنبال تصاویری باشید که حتی بدون نوشتن نام شرکت با مخاطبانتان رابطه برقرار کند. در این صورت می‌توانید از این آیکون به‌تنهایی در بسته‌بندی و برچسب‌ محصولات استفاده کنید. لوگوی معروف نایک در سال ۱۹۷۱ توسط کارولین دیویدسون یک دانشجوی طراحی خلق شد. این لوگو از بال الهه‌ی پیروزی یونان ‌به نام نایک الهام گرفته شده است و نشان دهنده‌ی سرعت، ظرافت و قهرمانی است.  مثلا سایت دیجی کالا که در قبل حیطه اصلی آنها کالای دیجیتال بود با لوگوی خود به زیبایی مفهوم فروش را می رساندند .یا به‌عنوان مثال در لوگوی برند آمازون یک فلش از a به z کشیده شده است و این یعنی در این فروشگاه اینترنتی هر چیزی که بخواهید را می‌توانید پیدا کنید.

۴- باید انعطاف‌پذیر باشد
یک لوگوی مناسب باید از روی یک بیلبورد تبلیغاتی در فاصله‌ی چند کیلومتری یا یک کارت ویزیت با ابعاد چند سانتی‌متر قابل شناسایی باشد. همچنین باید روی بروشورها، تیشرت‌های تبلیغاتی و دیگر محصولات بازاریابی نمای خوبی داشته باشد. یک لوگوی خوب باید ظاهر خوبی با رنگ‌های مختلف داشته باشد و در پیش‌زمینه‌های تیره، روشن یا حتی رنگی‌رنگی مناسب به نظر برسد.

۵- از رنگ‌های مناسب استفاده کنید
اگر می‌خواهید لوگوی رنگی داشته باشید باید روان‌شناسی رنگ‌ها را در طراحی آن مد نظر داشته باشد. به این دقت کنید که آیا رنگ‌های شما احساس قدرت را به مخاطبان منتقل می‌کنند یا اینکه باعث حواس‌پرتی می‌شوند. به‌عنوان مثال رنگ آبی نشان دهنده‌ی اعتماد، وفاداری و طراوت است. اگر دقت کرده باشید متوجه می‌شوید که رنگ آبی در سیستم‌های مالی و بانکداری بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد همچون لوگوی سایت بانک ملت که نشان دهنده این موضوع است. رنگ سبز نمایانگر زندگی، طبیعت، پاکی و حتی نشان‌دهنده‌ی محصولات ارگانیک است.

۶- باید خاص باشد
با متنوع شدن فونت‌ها و میلیون‌ها رنگی که از ترکیب شدن با یکدیگر به دست می‌آیند طراحی یک لوگوی خاص زمان‌بر بوده و به صبوری احتیاج دارد. لوگوی شما باید به‌گونه‌ای طراحی شود که جایگاه خودش را در میان دیگر لوگوهای محبوب پیدا کند. اگر یک لوگوی مناسب طراحی کنید در سئو سایت خودتان نیز کمک بزرگی کرده اید. هرگز از لوگوهای شناخته شده مانند نایک در طراحی‌های خود استفاده نکنید. دیدن یک لوگوی جهانی و معروف باعث از بین رفتن اعتماد مشتری‌ها به برند شما می‌شود.

۷- لوگو نباید به زمان وابسته باشد
استفاده کردن از ترندها یا چیزهایی که در مقطعی از زمان مورد توجه قرار می‌گیرند خوب است اما با گذشت زمان از میزان محبوبیت آن‌ها کاسته می‌شود. یک لوگوی خوب نباید به زمان وابستگی داشته باشد. هرچقدر وابستگی یک لوگو به زمان کمتر باشد ماندگاری آن در ذهن مردم بیشتر خواهد شد.

۸- باید معنی برند شما را داشته باشد
لوگوی شما باید پیام برندتان را بازگو کند. برندهای معروف دنیا به دلیل لوگویشان محبوب نشده اند بلکه لوگوها به دلیل پیامی که به مخاطبان منتقل می‌کنند مورد توجه قرار می‌گیرند. بنابراین قبل از طراحی لوگو به این موضوع توجه کنید و نظر دیگران را نیز در این رابطه جویا شوید. گاهی اوقات دیگران متوجه نکته‌هایی می‌شوند که هرگز به ذهن شما خطور نکرده‌اند. سایت آپارات با طراحی مناسب لوگو خود تواسنت به برند سازی برسد .البته بسیاری از شرکت‌ها میلیون‌ها دلار برای تبلیغات خود هزینه کرده‌اند تا توانسته‌اند به این میزان محبوبیت در سطح جهانی برسند.

 


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ ] [ ۰۹:۳۰:۴۷ ] [ امیر روزی طلب ]

اگر به دنبال نشانه ای برای پایان حیات کنسول های رترو هستید حالا حالا ها باید منتظر بمانید، زیرا در جریان نمایشگاه E3 کنسول رترو کونامی به نام TurboGrafx-16 Mini معرفی شد که 30 سال پیش رقیب کنسول هایی مانند Sega Genesis بود.

تاکنون شش بازی هم برای این کنسول معرفی شده اند. کنسول رترو کونامی دارای دو پورت یو اس بی برای اتصال دسته و یک آداپتور پنج کاناله برای انجام بازی های دسته جمعی است. این کنسول در ژاپن با نام PC Engine Mini و در اروپا با نام PC Engine Core Grafx عرضه خواهد شد.

بازی هایی که برای کنسول رترو کونامی معرفی شده اند عبارتند از:

R-Type
New Adventure Island
Ninja Spirit
Ys Book I & II
Dungeon Explorer
Alien Crush
برای نسخه های دیگر این کنسول بازی های بیشتری نیز معرفی شده، به عنوان مثال نسخه ای که PC Engine Mini نام دارد به همراه بازی Castlevania به اسم Dracula X: Rondo of Blood عرضه خواهد شد.

منبع : https://digiato.com/article/2019/06/12/%da%a9%d9%86%d8%b3%d9%88%d9%84-%d8%b1%d8%aa%d8%b1%d9%88-%da%a9%d9%88%d9%86%d8%a7%d9%85%db%8c-%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d8%b4%d8%af/


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ ] [ ۰۸:۲۹:۵۲ ] [ امیر روزی طلب ]

آیا فناوری ما را کودن‌تر یا با هوش‌تر از قبل کرده است؟ «نیکلاس کار» در کتابی که با عنوان «سایه‌ها: بلایی که اینترنت بر سرمان می‌آورد» در سال 2010 به رشته‌ی تحریر درآورده به این موضوع پرداخته است. این در حالی است که «کلیو تامپسون» نیز در پاییز گذشته کتابی با عنوان «باهوش تر از آنچه تصور می‌کنید: چطور فناوری ذهن ما را تغییر داده است» منتشر کرده و به همین موضوع پرداخت.

اما برای اینکه دریابیم فناوری ما را باهوش تر یا کودن‌تر کرده است نیاز به شاخص‌هایی شفاف برای ارزیابی صحیح و درست داریم. تا با استفاده از این اصول رفتارهای روزمره را بررسی کرده و مطمئن شویم که نوع تأثیر فناوری بر ما چگونه است. حال بیایید یکی از این اصول را وضع کرده و شرایط موجود را بررسی کنیم. اما چه نوع اطلاعاتی هر روزه روانه‌ی ذهن ما می‌شود؟ و چه نوع اطلاعاتی را در نظر نمی‌گیریم و بعداً به آن‌ها رجوع می‌کنیم؟

پاسخ به این پرسش تعیین می‌کند که چه مواردی را به دانش‌آموزان و دانش‌جویان خود آموزش می‌دهیم، و چه مواردی را انتظار داریم که کارکنان ما بدانند، و چطور می‌توانیم منابع ذهنی خود را حلاجی کنیم. اما، پیش از رسیدن به پاسخ این پرسش، بیایید درباره‌ی اختاپوسی که در درخت زندگی می‌کرد صحبت کنیم.

در سال 2005 محققان دانشگاه کانکتیکات از گروهی از دانش‌آموزان کلاس هفتم درخواست کردند که سایتی مملو از اطلاعاتی پیرامون اقیانوس آرام را مطالعه کنند و پیرامون اختاپوس درختی که در آب‌های شمال شرقی این اقیانوس زندگی می‌کرد کسب اطلاع کنند. در این وب سایت اطلاعاتی پیرامون نحوه‌ی جفت‌گیری جانور، محیط و شرایط مطلوب زندگی، نوع تغذیه و دیگر مواردی از این دست آمده بود. با توجه به معدل‌های تحلیلی کارشناسان دریافتند که دانش آموزان صحت اطلاعات موجود در سایت مذبور را ارزیابی کرده‌اند.

اما قضاوت آن‌ها چگونه بود؟ اختاپوس درختی مشروع بود! تمامی بچه‌ها به جز یک نفر این وب سایت را «خیلی صحیح» ارزیابی کردند. در عنوان این تحقیق دانشگاهی نیز آمده بود، «محققان دریافتند که کودکان نیازمند توانایی‌های ادراکی بهتری نسبت به محتوای آنلاین» هستند. این گفته نیز مربوط به «دان لئو» استاد دانشگاه است که وی معتقد است در کلاس‌های درس به خوبی میزان درک صحیح از محتوای این چنینی تدریس نمی‌شود.

منبع: https://www.zoomit.ir/2013/6/22/5798/%d9%82%d9%88%d8%a7%d9%86%db%8c%d9%86-%d8%ac%d8%af%db%8c%d8%af-%d8%aa%d9%81%da%a9%d8%b1-%d8%af%db%8c%d8%ac%db%8c%d8%aa%d8%a7%d9%84/


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ ] [ ۱۲:۲۰:۳۶ ] [ امیر روزی طلب ]

 
از پرتاب اولین ماهواره‌‌ در سال ۱۹۵۷ تا به امروز، صنعت فضایی جهان راه پر فرازونشیبی را طی کرده است؛ اما قدم بعدی بشر در این مسابقه‌‌ی فضایی چیست؟

در بسیاری از صنایع برای ایجاد تحولات چشمگیر، به زمانی بیش از یک دهه نیاز است؛ مگر اینکه یک عامل غیرمنتظره مانند تکنولوژی جدید، مدل کسب‌وکار یا طراحی خدماتی نوین در آن صنعت ظهور پیدا کند. اخیراً صنعت فضایی از مزایای هر سه عامل ذکرشده بهره‌‌مند بوده است.

اما شاید باور کردنش سخت باشد که تا ده سال پیش هیچ یک از این نوآوری‌ها وجود نداشتند. در روز ۲۸ سپتامبر ۲۰۰۸، یک شرکت نوپای فضایی بی‌‌صبرانه منتظر بود که نتیجه‌‌ی پرتاب نهایی مهم‌ترین دستاورد خود را پس از سه پرتاب ناموفق نظاره کند. بودجه‌‌ی پروژه رو به اتمام بود و این آخرین شانس برای پرتاب موفق محسوب می‌‌شد. با اشتعال بیش از ۲۱ هزار کیلوگرم نفت سفید و اکسیژن مایع، نیروی رانشی مورد نیاز بوستر دومرحله‌‌ای فراهم شد.

ماهواره‌‌ی اسپوتنیک ۱ محصول شوروی در ۹ اکتبر ۱۹۵۷؛ این ماهواره، ۵۸ سانتی‌‌متر قطر و ۸۳/۶ کیلوگرم وزن داشت. عصر فضا زمانی آغاز شد که اتحاد جماهیر شوروی، اسپوتنیک را به‌‌عنوان اولین ماهواره‌‌ی ساخت بشر در ۴ اکتبر ۱۹۵۷ به فضا پرتاب کرد.

هنگامی که راکت فالکون ۱ با موفقیت در مدار قرار گرفت، این شرکت توانست قرارداد بعدی خود را با ناسا تضمین کند و بدین ترتیب شرکت اسپیس ایکس (SapceX) از این آزمون سربلند بیرون بیاید. در مدار قرار گرفتن اولین موشک بخش خصوصی با سوخت مایع، به‌‌منزله‌‌ی سر آغاز یک صنعت جدید فضایی بود که زمین و حتی دنیای فراتر از آن را متحول کرد. در این چند سال گذشته چه اتفاقاتی رخ داده و چه آینده‌‌ای پیش روی این صنعت است؟

در حالی که بسیاری از دانشمندان مشغول توسعه‌‌ی فناوری‌‌های جدید برای حل مشکلات فنی بی‌شماری هستند که در فضا با آن‌‌ها مواجه‌ایم؛ بخش دیگری از پژوهشگران نیز به بررسی زوایای تجاری و مسائل عملیاتی پیش رو در این صنعت می‌‌پردازند. در مقاله‌‌ای که اخیراً با همکاری جو ولتن و کریستوفر تانگ از اساتید علم مدیریت در دانشگاه کارولینای جنوبی نگاشته شده، به بررسی این پرسش پرداخته شده است که چگونه می‌‌توانیم یک صنعت فضایی پایدار را بنیان‌گذاری کرده و اقدام به احداث پایگاه‌های فرازمینی، استخراج از سیارک‌‌ها و توسعه‌‌ی سفرهای فضایی کنیم. در شرایطی که نقش دولت‌ها در سرمایه‌گذاری‌‌های شرکت‌های فضایی روز به روز کمرنگ‌‌تر می‌‌شود، این دو پژوهشگر معتقدند که این راه‌حل‌های تجاری می‌تواند برای حل مشکلات پیش‌‌رو، کارگشا باشد.

صنعت فضایی نوین
زمانی که اتحاد جماهیر شوروی برنامه‌‌ی اسپوتنیک خود را آغاز کرد و در سال ۱۹۵۷ اولین ماهواره‌‌ را به مدار زمین فرستاد، درواقع اولین مسابقه‌‌ی فضایی جهان آغاز شد که چاشنی اصلی آن، رقابت بین‌المللی و ترس از جنگ سرد بود. اتحاد جماهیر شوروی و آمریکا نقش‌های اصلی را بازی کردند و زنجیره‌‌ای از افتخارات را برای اولین‌‌بار در کتاب رکوردها ثبت کردند. فصل اول این مسابقه‌‌ی فضایی، با فرود تاریخی نیل آرمسترانگ و باز آلدرین روی سطح کره‌‌ی ماه (در مأموریت آپولو ۱۱) به اوج خود رسید؛ مأموریتی که با صرف سرمایه‌گذاری عظیم عمومی در حدود ۲۵/۴ میلیارد دلار (معادل ارزش فعلی ۲۰۰ میلیارد دلار) به ثمر نشست.

مشخصه‌‌ی اصلی فصل اول تاریخ فضایی جهان، رقابت بود. سرانجام این رقابت شکل همکاری به خود گرفت و ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) به‌‌عنوان نمونه‌‌ای از همکاری دولت‌ها برای رسیدن به اهداف مشترک فضایی تأسیس شد. هم‌‌اکنون، ما وارد فاز جدیدی از این عصر فضا شده‌‌ایم که شرکت‌های خصوصی و تجاری، رهبری آن را به عهده دارند.

منبع : زومیت


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ ] [ ۰۷:۱۴:۲۶ ] [ امیر روزی طلب ]

دوره کردم ، روزی صد بار اون خنده هاتو

کی گذاشت رفت؟ تو بگو آخه من یا تو

از چی میگن؟ بذار بگن من دیوونم

آسمونِ ، اینجا ابریه اونجا رو نمیدونم

بیا غصه رو پَر پَر کن ، بیا حالمو بهتر کن

بیا دوریتو کمتر کن ، بیا چشمامو کم تر کن

بیا غصه رو پَر پَر کن ، بیا حالمو بهتر کن

بیا دوریتو کمتر کن ، بیا چشمامو کم تر کن

کی مثلِ این دل ، رفت و نکند و

بد کم آورده ، بعد دوری از تو

پریدن از رو بومِ تو سخته

دلی که لک زده یه چند وقته

برای مشاهده ادامه متن آهنگ و دانلود آهنگ حتما روی لینک زیر کلیک کنید.

تکست آهنگ دوره کردم محسن ابراهیم زاده


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۴۲:۳۴ ] [ امیر روزی طلب ]

الگوریتم شاهین ( Hawk ) چیست؟

تیم تولید محتوای وب داران در این مقاله قصد دارد شما را با الگوریتم شاهین گوگل آشنا کند و نحوه عملکرد این الگوریتم را در سئو محلی بررسی کند.

تا آخر این مقاله ما را همراهی کنید و با گذاشتن نظرات خود ما را از میزان مفید بودن این مقاله آگاه کنید.

طبق مقاله ای که سایت معتبر Search Engine Land منتشر کرد ، الگوریتم شاهین مربوط به سئو محلی می شود و تاثیری روی سایت هایی که در زمینه سئو محلی فعالیت نمی کنند نداشته است.

البته این الگوریتم می تواند نشانه ای از تغییرات احتمالی گوگل در آینده ای نزدیک باشد.

مقدمه ای بر الگوریتم شاهین گوگل

 

قبل از معرفی الگوریتم شاهین ، سئو محلی به نحوی بود که کسب و کارهایی که حیطه کاری مشترکی داشتند و از لحاظ جغرافیایی نزدیک به هم بودند ، به عنوان موارد تکراری محسوب می شدند.

برای مثال اگر منطقه ای بورس کافی شاپ و یا رستوران بود ، تحت تاثیر این حالت قرار می گرفت و بعضی از کسب و کارها با همسایه خود مشابه به نظر می رسیدند.

در اصل هدف گوگل از معرفی الگوریتم شاهین این بود که مشکل گوگل مپ در تشخیص اشتباه مکان های تکراری را از بین ببرد و بتواند همه کسب و کارها را نمایش دهد.

پس از معرفی الگوریتم شاهین ، شعاع فیلترینگ گوگل در تشخیص کسب و کارها در گوگل مپ کوچک تر شد و کسب و کارهای مشابه و نزدیک به هم توانستند بدون نگرانی مکان خود را در نقشه گوگل ثبت کنند.

البته همچنان کسب و کارهایی هستند که از آدرس مشترک استفاده می کنند.

از جمله این کسب و کارها می توان به فروشگاه های یک پاساژ تجاری اشاره کرد.

با توجه به اینکه هنوزم ممکن است بسیاری از کسب و کارها با توجه به معرفی این الگوریتم مشکلاتی داشته باشند ، ولی بسیاری از آن ها از مزیت معرفی این الگوریتم بهره مند شدند.

برای مثال پس از معرفی الگوریتم شاهین دیگر رقبا نمی توانند از نام آن ها سوء استفاده کنند و با نام مشابه در نزدیکی آن ها فعالیت کنند.

چرا نام این الگوریتم شاهین است؟

برای مطالعه کامل در مورد این الگوریتم حتما روی لینک زیر کلیک کنید!!!!!!!

الگوریتم شاهین ( Hawk ) چیست؟ 

 


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۳۸:۲۸ ] [ امیر روزی طلب ]
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ]
.: Weblog Themes By viablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعی ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب