دیجیتال
 
نویسندگان
لینک دوستان
لینکی ثبت نشده است
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
پیوندهای روزانه
لینکی ثبت نشده است

طراحی وب سایت ترکیبی از هنر و علم برنامه نویسی است که توسط یک تیم، برنامه ریزی و اجرا می شود و امروزه جز نیازهای اساسی هر شخص،‌ شرکت و یا سازمانی به شمار می‌رود.

 

در این مقاله می خواهیم نیاز به طراحی سایت،‌ کاربردهای سایت و انواع سایت ها را بررسی کنیم که شما را در تصمیم گیری و برنامه ریزی یک پروژه طراحی وب کمک خواهد کرد، با ما همراه باشید.

نیاز به طراحی وب در ایران
امروزه طراحی وب یکی از ملزومات هر کسب و کاری به شماره می رود،‌ یک وب سایت در تمام نقاط دنیا همیشه و همه جا هویت شما و کسب و کارتان را مشخص می کند و ابزاری برای افزایش ارتباطات،‌ سهولت انجام امور و اطلاع رسانی به مخاطبین است. نیاز به طراحی وب در ایران ،‌ ابتدا در دهه‌ی هشتاد جهت اطلاع رسانی و پرستیژ یک شرکت بود و هنوز کاربران فضای مجازی به حدی نرسیده بود که بخواهیم از آن به عنوان یک فضای بازاریابی استفاده کنیم.

رفته رفته با افزایش امکانات و رشد تکنولوژی کامپیوتر های رومیزی جای خود را به لپ تاپ ها و سپس به گوشی های هوشمند دادند. در همین هنگام اینترنت های Dial-up به اینترنت پرسرعت ADSL تبدیل شده و امروزه به صورت اینترنت همراه 4.5G با قیمتی ارزان تر در دسترس هر قشری قرار گرفته است. این پیشرفت باعث شد سایت هایی مانند دیجی کالا دست به کار شوند تا بیشترین کاربر را دریافت نمایند. امروزه میزان کاربرد وب سایت به حدی زیاد شده که ما بسیاری از نیازهای خود را در گوگل و حتی شبکه های اجتماعی جستجو میکنیم و قرار گرفتن در نتایج این جستجو ها یکی از دغدغه های شرکت ها و سازمان ها است.

کاربردهای یک وب سایت
قدرتمندترین ابزار بازاریابی آنلاین و بهترین راه کار افزایش مشتری
اطلاع رسانی به کاربران و مشتریان
نمایش محصولات و اطلاعات فنی (‌ کاتالوگ آنلاین )
فروشگاه مستقیم محصولات یا خدمات
آموزش و انتقال اطلاعات
این موارد رایج ترین قابلیت هایی است که در وب سایت ها در نظر گرفته می شود و میتوان گفت که سایت یک ویترین آنلاین (و قابل ارتقا) از محصولات یا خدمات است که هر ایده ای را می توان در آن پیاده سازی و اجرا کرد.

انواع طراحی سایت
طراحی وب را می توان از لحاظ نوع کاربری و از لحاظ تکنولوژی تقسیم بندی کرد که از لحاظ فنی طراحی وبسایت به دو حالت امکان پذیر است.

طراحی سایت استاتیک
طراحی سایت داینامیک
امروزه دیگر وب سایت های داینامیک منسوخ شده‌اند !‌ هر چه سایت شما پویا تر باشد امیدی بیشتر وجود دارد تا مانند شیپور به موفقیت برسید. به طور خلاصه تفاوت انها در قابلیت ویرایش اطلاعات توسط مدیر است. که در وب سایت های استاتیک این امکان بدون کد نویسی وجود ندارد،‌ اما سایت های داینامیک دارای یک پنل مدیریت بوده و مدیر سایت میتواند به راحتی و بدون علم کد نویسی اطلاعات آن را ویرایش کرده و یا محتوای جدیدی را به سایت اضافه کند.

انواع طراحی سایت از لحاظ نوع کاربری
1- طراحی سایت جهت اطلاع رسانی
2- طراحی سایت فروشگاهی
3- طراحی وبسایت پرتال


طراحی وبسایت جهت اطلاع رسانی
این نوع طراحی رایج ترین نوع به شمار می‌رود که طراحی وب سایت رزومه ای ،‌ خبری و هرگونه وب سایتی که صرفا جهت نمایش اطلاعات باشد در این دسته قرار می گیرد. در این نوع وب سایت ها معمولا یک کاربر ادمین و یک یا چند کاربر نویسنده تعریف می شود و برای معرفی محصولات ( بدون قابلیت پرداخت وجه و خرید)‌،‌اطلاع رسانی و یا آموزش استفاده می شوند. هزینه طراحی این سایت ها به مراتب کمتر می باشد و در حداقل زمان برای ایجاد همچین وب سایت هایی با قالب اختصاصی حدود ۱۰ الی ۱۵ روز می باشد که بستگی به طرح رابط کاربری،‌تعداد صفحات و امکانات جانبی دارد.

طراحی سایت پرتال
وب سایت های پرتال که معمولا برای سازمان ها راه اندازی و ایجاد می گردد سایت های جامعی هستند که معمولا با چند هدف و با پنل های کاربری گوناگون طراحی می شوند. یکی از برترین سایت های پرتال بدون شک تبیان است که موفقیت این سایت بسیار افتخار آفرین است راه اندازی و حتی مدیریت این گونه وب سایت ها به صورت تیمی انجام شده و حتما به صورت داینامیک طراحی می شوند.

طراحی سایت فروشگاهی
سایت های فروشگاهی امروزه انقلابی در بازارهای فروش به وجود آورده اند که در ایران دیجیکالا نمونه ی شناخته شده ی آن می باشد. وب سایت های فروش فایل (محصولات مجازی) فروش بلیط و .. به نوعی در این دسته قرار می گیرند. رایج ترین امکانات در نظر گرفته شده در سایت ساز فروشگاهی ، امکان ثبت محصول و قیمت آن،‌امکان ثبت نام توسط کاربران،‌قابلیت اتصال به درگاه پرداخت و سبد خرید است. که در نمونه های پیشرفته تر امکاناتی همچون مقایسه محصول‌، محاسبه هزینه ارسال،‌پیگیری سفارشات و … دیده می شود. هزینه ی و زمان طراحی این وب سایت ها با توجه به گستردگی امکانات بسیار متغییر بوده که بستگی به امکانات مورد نیاز کارفرما دارد.

سئو سایت

یکی از مهم ترین مسائل در رابطه با طراحی وب سایت ، بهینه سازی یا همان سئو سایت می باشد که بایستی به آن توجه داشته باشید. بهینه سازی سایت به رعایت استانداردهای کدنویسی و رعایت برخی نکات در فعالیت های وب سایت گفته می شود که در نهایت منجر به بهبود رتبه سایت در گوگل می شود. اگر اطلاعات کامل درباره سئو ندارید بد نیست به لیست سایت های برتر ایران مانند طرفداری نگاهی داشته باشید . تبلیغات در گوگل،‌ بهترین روش بازاریابی آنلاین در حال حاضر است زیر کاربران در حال جستجو مشتریان واقعی محصول یا خدمات شما هستند.

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۷ مرداد ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۱۴:۰۰ ] [ امیر روزی طلب ]
[ ]
.: Weblog Themes By viablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعی ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب