شما تنها یک شانس دارید تا با لوگوی خود دیگران را تحت تاثیر قرار دهید. بنابراین با داشتن یک طراحی مناسب و اصولی شانس خود را چند برابر کنید.

راهاندازی یک کسبوکار جدید تنها به ارائهی محصولات بدون نقص محدود نمیشود. اگر قصد دارید که یک کسبوکار موفق در بازار داشته باشید باید روی بازاریابی برند خود نیز کار کنید. این روزها و با وجود امکانات جدید ساختن وبسایت بسیار ساده شده است. اما باید به یاد داشته باشید که بازاریابی برند با داشتن نام و لوگوی مناسب آغاز میشود. مطالعه انجام شده نشان میدهند لوگوهایی که از طراحی خوبی برخورداد هستند ۱۳ درصد بیشتر توجه مشتریها را جلب میکنند، ۷ درصد بیشتر آنها را به یک برند علاقهمند میکنند و ۶ درصد شانس معرفی شدن شرکت بهعنوان یک برند خاص در یک زمینه مشخص را افزایش میدهند. درواقع یک لوگوی مناسب و به یاد ماندنی باعث ایجاد رابطهی خوبی میان شرکت شما و مشتریهایتان میشود و شانس درگیر شدن آنها با برند شما را افزایش میدهد.
۱- باید قوی و متعادل باشد
یک لوگو میتواند فقط از متن تشکیل شده باشد مانند IBM یا اینکه یک سمبل گرافیکی باشد مانند لوگوی نایک و یا شامل هر ۲ مورد باشد. درواقع لوگو باید بازتابی از شرکت شما، قلب، روح و شخصیت آن باشد. برای طراحی چنین لوگویی باید مخاطبان و محصولات یا خدمات خود را همیشه در ذهن داشته باشید.لوگو سایت نمناک به خوبی می تواند گواهی بر اهمیت این موضوع باشد. لوگوهایی که ظاهر قوی دارند و متعادل هستند تاثیر بهتری روی مخاطبان خواهند گذاشت زیرای خواندن آنها ساده بوده و در یک محیط شلوغ مانند مراکز خرید تاثیر مثبتتری روی دیگران خواهند گذاشت.
۲- باید ساده باشد
سادگی کلید موفقیت است. چاپ و تکثیر کردن یک لوگوی پیچیده سخت است و ممکن است شنوندگان متوجه نکتهی آن نشوند. اغلب شرکتهایی که موفق هستند مانند اپل، فیسبوک و مکدونالد لوگوی سادهای دارند. سایت https://webdaran.com یم نمونه داخلی از رعایت اصل سادگی در طراحی لوگو است. لوگوی آنها بهقدری ساده و واضح است که حتی اگر سیاه و سفید هم باشد توسط مخاطبان تشخیص داده میشود.

۳- باید به یاد ماندنی باشد
نیازی نیست تا لوگوی شما تعریف دقیقی از کسبوکارتان باشد. بهعنوان مثال شرکتهای خودروسازی از علامت ماشین در لوگوی خود استفاده نمیکنند. اگر قصد استفاده از آیکونها را برای طراحی لوگوی خود دارید باید به دنبال تصاویری باشید که حتی بدون نوشتن نام شرکت با مخاطبانتان رابطه برقرار کند. در این صورت میتوانید از این آیکون بهتنهایی در بستهبندی و برچسب محصولات استفاده کنید. لوگوی معروف نایک در سال ۱۹۷۱ توسط کارولین دیویدسون یک دانشجوی طراحی خلق شد. این لوگو از بال الههی پیروزی یونان به نام نایک الهام گرفته شده است و نشان دهندهی سرعت، ظرافت و قهرمانی است. مثلا سایت دیجی کالا که در قبل حیطه اصلی آنها کالای دیجیتال بود با لوگوی خود به زیبایی مفهوم فروش را می رساندند .یا بهعنوان مثال در لوگوی برند آمازون یک فلش از a به z کشیده شده است و این یعنی در این فروشگاه اینترنتی هر چیزی که بخواهید را میتوانید پیدا کنید.
۴- باید انعطافپذیر باشد
یک لوگوی مناسب باید از روی یک بیلبورد تبلیغاتی در فاصلهی چند کیلومتری یا یک کارت ویزیت با ابعاد چند سانتیمتر قابل شناسایی باشد. همچنین باید روی بروشورها، تیشرتهای تبلیغاتی و دیگر محصولات بازاریابی نمای خوبی داشته باشد. یک لوگوی خوب باید ظاهر خوبی با رنگهای مختلف داشته باشد و در پیشزمینههای تیره، روشن یا حتی رنگیرنگی مناسب به نظر برسد.

۵- از رنگهای مناسب استفاده کنید
اگر میخواهید لوگوی رنگی داشته باشید باید روانشناسی رنگها را در طراحی آن مد نظر داشته باشد. به این دقت کنید که آیا رنگهای شما احساس قدرت را به مخاطبان منتقل میکنند یا اینکه باعث حواسپرتی میشوند. بهعنوان مثال رنگ آبی نشان دهندهی اعتماد، وفاداری و طراوت است. اگر دقت کرده باشید متوجه میشوید که رنگ آبی در سیستمهای مالی و بانکداری بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد همچون لوگوی سایت بانک ملت که نشان دهنده این موضوع است. رنگ سبز نمایانگر زندگی، طبیعت، پاکی و حتی نشاندهندهی محصولات ارگانیک است.
۶- باید خاص باشد
با متنوع شدن فونتها و میلیونها رنگی که از ترکیب شدن با یکدیگر به دست میآیند طراحی یک لوگوی خاص زمانبر بوده و به صبوری احتیاج دارد. لوگوی شما باید بهگونهای طراحی شود که جایگاه خودش را در میان دیگر لوگوهای محبوب پیدا کند. اگر یک لوگوی مناسب طراحی کنید در سئو سایت خودتان نیز کمک بزرگی کرده اید. هرگز از لوگوهای شناخته شده مانند نایک در طراحیهای خود استفاده نکنید. دیدن یک لوگوی جهانی و معروف باعث از بین رفتن اعتماد مشتریها به برند شما میشود.
۷- لوگو نباید به زمان وابسته باشد
استفاده کردن از ترندها یا چیزهایی که در مقطعی از زمان مورد توجه قرار میگیرند خوب است اما با گذشت زمان از میزان محبوبیت آنها کاسته میشود. یک لوگوی خوب نباید به زمان وابستگی داشته باشد. هرچقدر وابستگی یک لوگو به زمان کمتر باشد ماندگاری آن در ذهن مردم بیشتر خواهد شد.
۸- باید معنی برند شما را داشته باشد
لوگوی شما باید پیام برندتان را بازگو کند. برندهای معروف دنیا به دلیل لوگویشان محبوب نشده اند بلکه لوگوها به دلیل پیامی که به مخاطبان منتقل میکنند مورد توجه قرار میگیرند. بنابراین قبل از طراحی لوگو به این موضوع توجه کنید و نظر دیگران را نیز در این رابطه جویا شوید. گاهی اوقات دیگران متوجه نکتههایی میشوند که هرگز به ذهن شما خطور نکردهاند. سایت آپارات با طراحی مناسب لوگو خود تواسنت به برند سازی برسد .البته بسیاری از شرکتها میلیونها دلار برای تبلیغات خود هزینه کردهاند تا توانستهاند به این میزان محبوبیت در سطح جهانی برسند.
بازدید: