دیجیتال
 
نویسندگان
لینک دوستان
لینکی ثبت نشده است
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
پیوندهای روزانه
لینکی ثبت نشده است

آیا فناوری ما را کودن‌تر یا با هوش‌تر از قبل کرده است؟ «نیکلاس کار» در کتابی که با عنوان «سایه‌ها: بلایی که اینترنت بر سرمان می‌آورد» در سال 2010 به رشته‌ی تحریر درآورده به این موضوع پرداخته است. این در حالی است که «کلیو تامپسون» نیز در پاییز گذشته کتابی با عنوان «باهوش تر از آنچه تصور می‌کنید: چطور فناوری ذهن ما را تغییر داده است» منتشر کرده و به همین موضوع پرداخت.

اما برای اینکه دریابیم فناوری ما را باهوش تر یا کودن‌تر کرده است نیاز به شاخص‌هایی شفاف برای ارزیابی صحیح و درست داریم. تا با استفاده از این اصول رفتارهای روزمره را بررسی کرده و مطمئن شویم که نوع تأثیر فناوری بر ما چگونه است. حال بیایید یکی از این اصول را وضع کرده و شرایط موجود را بررسی کنیم. اما چه نوع اطلاعاتی هر روزه روانه‌ی ذهن ما می‌شود؟ و چه نوع اطلاعاتی را در نظر نمی‌گیریم و بعداً به آن‌ها رجوع می‌کنیم؟

پاسخ به این پرسش تعیین می‌کند که چه مواردی را به دانش‌آموزان و دانش‌جویان خود آموزش می‌دهیم، و چه مواردی را انتظار داریم که کارکنان ما بدانند، و چطور می‌توانیم منابع ذهنی خود را حلاجی کنیم. اما، پیش از رسیدن به پاسخ این پرسش، بیایید درباره‌ی اختاپوسی که در درخت زندگی می‌کرد صحبت کنیم.

در سال 2005 محققان دانشگاه کانکتیکات از گروهی از دانش‌آموزان کلاس هفتم درخواست کردند که سایتی مملو از اطلاعاتی پیرامون اقیانوس آرام را مطالعه کنند و پیرامون اختاپوس درختی که در آب‌های شمال شرقی این اقیانوس زندگی می‌کرد کسب اطلاع کنند. در این وب سایت اطلاعاتی پیرامون نحوه‌ی جفت‌گیری جانور، محیط و شرایط مطلوب زندگی، نوع تغذیه و دیگر مواردی از این دست آمده بود. با توجه به معدل‌های تحلیلی کارشناسان دریافتند که دانش آموزان صحت اطلاعات موجود در سایت مذبور را ارزیابی کرده‌اند.

اما قضاوت آن‌ها چگونه بود؟ اختاپوس درختی مشروع بود! تمامی بچه‌ها به جز یک نفر این وب سایت را «خیلی صحیح» ارزیابی کردند. در عنوان این تحقیق دانشگاهی نیز آمده بود، «محققان دریافتند که کودکان نیازمند توانایی‌های ادراکی بهتری نسبت به محتوای آنلاین» هستند. این گفته نیز مربوط به «دان لئو» استاد دانشگاه است که وی معتقد است در کلاس‌های درس به خوبی میزان درک صحیح از محتوای این چنینی تدریس نمی‌شود.

منبع: https://www.zoomit.ir/2013/6/22/5798/%d9%82%d9%88%d8%a7%d9%86%db%8c%d9%86-%d8%ac%d8%af%db%8c%d8%af-%d8%aa%d9%81%da%a9%d8%b1-%d8%af%db%8c%d8%ac%db%8c%d8%aa%d8%a7%d9%84/

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ ] [ ۱۲:۲۰:۳۶ ] [ امیر روزی طلب ]
[ ]
.: Weblog Themes By viablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعی ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب