دیجیتال
 
نویسندگان
لینک دوستان
لینکی ثبت نشده است
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
پیوندهای روزانه
لینکی ثبت نشده است

گوگل هفته گذشته در کانون توجهات بود و جدیدترین گوشی های پرچمدار خود یعنی سری پیکسل 4 را در طی رویدادی اختصاصی رونمایی کرد. برای اولین بار در سری پیکسل، اسکنر اثر انگشت از گوشی های جدید گوگل حذف شده و سیستم تشخیص چهره جای آن را گرفته است. البته همان طور که می شد انتظار داشت، این سیستم به اندازه اسکنر اثر انگشت کم نقص نیست و در همین چند روزی که از عرضه پیکسل های جدید گذشته، ایرادهایی در آن مشاهده شده است.

در واقع، با فاصله اندکی از عرضه پیکسل 4، اولین کاربرانی که این گوشی را خریداری کرده بودند، گزارش دادند که سیستم تشخیص چهره حتی در زمانی که چشم آن‌ها بسته است، قفل گوشی را باز می کند! و این مسئله قاعدتاً می تواند امنیت گوشی را دچار تردید کند.

حال، گوگل با انتشار بیانیه‌ای رسمی ادعا کرده که یک پچ نرم افزاری برای این مشکل تدارک دیده و به زودی عرضه خواهد کرد. البته در این بیانیه به هیچ تاریخ دقیقی برای عرضه پچ اشاره نشده است. علاوه بر این، گوگل در این بیانیه به تعریف و تمجید از سیستم تشخیص چهره پیکسل 4 پرداخته و مدعی شده که تمامی استانداردهای امنیتی یک سیستم بیومتریک را دارا است. البته گوگل برای کسانی که با این همه تعریف و تمجید قانع نشده و هنوز به امنیت تشخیص چهره پیکسل 4 شک دارند، پیشنهاد کرده از قابلیت lockdown که مسلتزم استفاده از پین کد و الگوی رمز یا پسورد است، استفاده کرده و با فشردن و نگه داشتن کلید پاور، به جای تشخیص چهره از این راه‌کارهای امنیتی جهت باز کردن قفل استفاده کنند.

سیستم تشخیص چهره پیکسل 4

سیستم تشخیص چهره بر فناوری نقشه برداری سه‌بعدی از صورت تکیه دارد که نسبت به تشخیص چهره دو بعدی که با دوربین های معمولی انجام می شود، امنیت به مراتب بالاتری دارد. با این حال، ضرورت تمرکز به سنسور تشخیص چهره در هنگام باز کردن قفل گوشی یک مسئله کلیدی است که نباید از آن غافل شد. چرا که اگر گوشی نسبت به تمرکز کاربر به سنسور، حساسیت نداشته باشد (مانند آنچه که در مورد پیکسل 4 گزارش شده)، هر شخصی می تواند با گرفتن گوشی در مقابل صورت صاحب آن (مثلاً در هنگام خواب)، قفل گوشی را به راحتی باز کرده و به محتویات آن دسترسی پیدا کند.

در هر صورت، اگر همه چیز به خوبی پیش برود، انتظار می رود طی ماه‌های آتی پچ برطرف کننده مشکل تشخیص چشم برای سری پیکسل 4 عرضه شود.

منبع : https://www.gsmarena.com/pixel_4_eye_detection_fix_for_face_unlock_on_the

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۹ مهر ۱۳۹۸ ] [ ۰۵:۲۹:۳۲ ] [ امیر روزی طلب ]
[ ]
.: Weblog Themes By viablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعی ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب