دیجیتال
 
نویسندگان
لینک دوستان
لینکی ثبت نشده است
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
پیوندهای روزانه
لینکی ثبت نشده است

یکی از مواردی که در سال 2019 در الگوریتم امتیاز دهی گوگل برای سئو سایت تاثیر به سزایی دارد ، نرخ کلیک یا CTR است ، در این مقاله قصد داریم بفهمیم CTR چیست و همچنین راه های افزایش نرخ کلیک سایت را با هم بررسی کنیم.

مقدمه ای بر اینکه CTR چیست ؟

CTR چیست؟ CTR مخفف کلمه click through rate و به معنی نرخ کلیک می باشد ، و به نسبت میزان مشاهده در نتایج جستجوی گوگل (impression) به تعداد کلیک روی سایت شما CTR می گویند.Impression چیست؟ Impression سایت ، تعداد دفعات دیده شدن سایت شما در نتایج جستجوی گوگل است ، بیشترین میزان Impression مربوط به سایت هایی است که در نتایج جستجو در صفحه اول قرار دارند و فرقی هم ندارد که در لینک اول باشند یا لینک آخر ، وقتی یک کاربر عبارتی را در گوگل جستجو می کند ، Impression برای تمامی سایت هایی که در صفحه هستند ثبت می شود ، حالا اگر کاربر به صفحه دوم نتایج جستجو برود باز هم Impression برای تمامی سایت های صفحه دوم ثبت می شود ، حتی اگر یک سایت در قسمت نمایش تصاویر هم باشد ، باز هم Impression برای آن سایت ثبت می شود.

نرخ کلیک سایت برای هر کلمه یا هر صفحه متفاوت است ، برای مثال ممکن است نرخ کلیک دو کلمه که به یک صفحه اشاره می کنند ، با هم متفاوت باشد ، متوسط میزان CTR کلماتی که به یک صفحه از سایت اشاره می کنند ، CTR آن صفحه را نشان می دهد.

اهمیت CTR

 

بیشترین میزان CTR مربوط به لینک اول نتایج جستجو است ، طبق آخرین و جدیدترین آمار جهانی ، لینک یک نتایج جستجو به طور متوسط نزدیک به 32 درصد CTR را کسب می کند ، البته این این میزان نسبت به گذشته کاهش پیدا کرده است و دلیل آن هم می تواند اضافه شدن برخی از قابلیت ها مثل rich snippet ، نمایش اخبار ، نقشه راه گوگل و … باشد ، البته به همه این ها باید تبلیغات گوگل را هم اضافه کرد که خود تاثیر زیادی روی CTR لینک اول دارد ، لازم به ذکر است با توجه به همه این موارد ، هنوز هم CTR لینک اول به اندازه CTR رتبه های 2 تا 5 نتایج جستجو است و این اهمیت قرار داشتن در رتبه یک نتایج جستجو را نشان می دهد.

البته 32 درصد که به آن اشاره کردیم مربوط به CTR کسب شده از طریق جستجو با دسکتاپ است و این میزان CTR برای موبایل ، نزدیک به 24 درصد است ، همچنین این آمار متوسط نرخ CTR است و در بعضی موارد ممکن است CTR رتبه یک گوگل بیشتر از 80 درصد باشد و همچنین در بعضی موارد ممکن است کمتر از 20 درصد باشد.

چگونه CTR سایت خود را افزایش دهیم؟....

برای مطالعه ادامه این مطلب و اجرای آن در سایت خود حتما روی لینک زیر کلیک کنید...

https://webdaran.com/whats-ctr/

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۵ شهریور ۱۳۹۸ ] [ ۱۲:۲۷:۲۱ ] [ امیر روزی طلب ]
[ ]
.: Weblog Themes By viablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعی ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب