ديجيتال
 
نويسندگان
لینک دوستان
لينكي ثبت نشده است
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است

طراحي وب سايت تركيبي از هنر و علم برنامه نويسي است كه توسط يك تيم، برنامه ريزي و اجرا مي شود و امروزه جز نيازهاي اساسي هر شخص،‌ شركت و يا سازماني به شمار مي‌رود.

 

در اين مقاله مي خواهيم نياز به طراحي سايت،‌ كاربردهاي سايت و انواع سايت ها را بررسي كنيم كه شما را در تصميم گيري و برنامه ريزي يك پروژه طراحي وب كمك خواهد كرد، با ما همراه باشيد.

نياز به طراحي وب در ايران
امروزه طراحي وب يكي از ملزومات هر كسب و كاري به شماره مي رود،‌ يك وب سايت در تمام نقاط دنيا هميشه و همه جا هويت شما و كسب و كارتان را مشخص مي كند و ابزاري براي افزايش ارتباطات،‌ سهولت انجام امور و اطلاع رساني به مخاطبين است. نياز به طراحي وب در ايران ،‌ ابتدا در دهه‌ي هشتاد جهت اطلاع رساني و پرستيژ يك شركت بود و هنوز كاربران فضاي مجازي به حدي نرسيده بود كه بخواهيم از آن به عنوان يك فضاي بازاريابي استفاده كنيم.

رفته رفته با افزايش امكانات و رشد تكنولوژي كامپيوتر هاي روميزي جاي خود را به لپ تاپ ها و سپس به گوشي هاي هوشمند دادند. در همين هنگام اينترنت هاي Dial-up به اينترنت پرسرعت ADSL تبديل شده و امروزه به صورت اينترنت همراه 4.5G با قيمتي ارزان تر در دسترس هر قشري قرار گرفته است. اين پيشرفت باعث شد سايت هايي مانند ديجي كالا دست به كار شوند تا بيشترين كاربر را دريافت نمايند. امروزه ميزان كاربرد وب سايت به حدي زياد شده كه ما بسياري از نيازهاي خود را در گوگل و حتي شبكه هاي اجتماعي جستجو ميكنيم و قرار گرفتن در نتايج اين جستجو ها يكي از دغدغه هاي شركت ها و سازمان ها است.

كاربردهاي يك وب سايت
قدرتمندترين ابزار بازاريابي آنلاين و بهترين راه كار افزايش مشتري
اطلاع رساني به كاربران و مشتريان
نمايش محصولات و اطلاعات فني (‌ كاتالوگ آنلاين )
فروشگاه مستقيم محصولات يا خدمات
آموزش و انتقال اطلاعات
اين موارد رايج ترين قابليت هايي است كه در وب سايت ها در نظر گرفته مي شود و ميتوان گفت كه سايت يك ويترين آنلاين (و قابل ارتقا) از محصولات يا خدمات است كه هر ايده اي را مي توان در آن پياده سازي و اجرا كرد.

انواع طراحي سايت
طراحي وب را مي توان از لحاظ نوع كاربري و از لحاظ تكنولوژي تقسيم بندي كرد كه از لحاظ فني طراحي وبسايت به دو حالت امكان پذير است.

طراحي سايت استاتيك
طراحي سايت دايناميك
امروزه ديگر وب سايت هاي دايناميك منسوخ شده‌اند !‌ هر چه سايت شما پويا تر باشد اميدي بيشتر وجود دارد تا مانند شيپور به موفقيت برسيد. به طور خلاصه تفاوت انها در قابليت ويرايش اطلاعات توسط مدير است. كه در وب سايت هاي استاتيك اين امكان بدون كد نويسي وجود ندارد،‌ اما سايت هاي دايناميك داراي يك پنل مديريت بوده و مدير سايت ميتواند به راحتي و بدون علم كد نويسي اطلاعات آن را ويرايش كرده و يا محتواي جديدي را به سايت اضافه كند.

انواع طراحي سايت از لحاظ نوع كاربري
1- طراحي سايت جهت اطلاع رساني
2- طراحي سايت فروشگاهي
3- طراحي وبسايت پرتال


طراحي وبسايت جهت اطلاع رساني
اين نوع طراحي رايج ترين نوع به شمار مي‌رود كه طراحي وب سايت رزومه اي ،‌ خبري و هرگونه وب سايتي كه صرفا جهت نمايش اطلاعات باشد در اين دسته قرار مي گيرد. در اين نوع وب سايت ها معمولا يك كاربر ادمين و يك يا چند كاربر نويسنده تعريف مي شود و براي معرفي محصولات ( بدون قابليت پرداخت وجه و خريد)‌،‌اطلاع رساني و يا آموزش استفاده مي شوند. هزينه طراحي اين سايت ها به مراتب كمتر مي باشد و در حداقل زمان براي ايجاد همچين وب سايت هايي با قالب اختصاصي حدود ۱۰ الي ۱۵ روز مي باشد كه بستگي به طرح رابط كاربري،‌تعداد صفحات و امكانات جانبي دارد.

طراحي سايت پرتال
وب سايت هاي پرتال كه معمولا براي سازمان ها راه اندازي و ايجاد مي گردد سايت هاي جامعي هستند كه معمولا با چند هدف و با پنل هاي كاربري گوناگون طراحي مي شوند. يكي از برترين سايت هاي پرتال بدون شك تبيان است كه موفقيت اين سايت بسيار افتخار آفرين است راه اندازي و حتي مديريت اين گونه وب سايت ها به صورت تيمي انجام شده و حتما به صورت دايناميك طراحي مي شوند.

طراحي سايت فروشگاهي
سايت هاي فروشگاهي امروزه انقلابي در بازارهاي فروش به وجود آورده اند كه در ايران ديجيكالا نمونه ي شناخته شده ي آن مي باشد. وب سايت هاي فروش فايل (محصولات مجازي) فروش بليط و .. به نوعي در اين دسته قرار مي گيرند. رايج ترين امكانات در نظر گرفته شده در سايت ساز فروشگاهي ، امكان ثبت محصول و قيمت آن،‌امكان ثبت نام توسط كاربران،‌قابليت اتصال به درگاه پرداخت و سبد خريد است. كه در نمونه هاي پيشرفته تر امكاناتي همچون مقايسه محصول‌، محاسبه هزينه ارسال،‌پيگيري سفارشات و … ديده مي شود. هزينه ي و زمان طراحي اين وب سايت ها با توجه به گستردگي امكانات بسيار متغيير بوده كه بستگي به امكانات مورد نياز كارفرما دارد.

سئو سايت

يكي از مهم ترين مسائل در رابطه با طراحي وب سايت ، بهينه سازي يا همان سئو سايت مي باشد كه بايستي به آن توجه داشته باشيد. بهينه سازي سايت به رعايت استانداردهاي كدنويسي و رعايت برخي نكات در فعاليت هاي وب سايت گفته مي شود كه در نهايت منجر به بهبود رتبه سايت در گوگل مي شود. اگر اطلاعات كامل درباره سئو نداريد بد نيست به ليست سايت هاي برتر ايران مانند طرفداري نگاهي داشته باشيد . تبليغات در گوگل،‌ بهترين روش بازاريابي آنلاين در حال حاضر است زير كاربران در حال جستجو مشتريان واقعي محصول يا خدمات شما هستند.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۷ مرداد ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۱۴:۰۰ ] [ امير روزي طلب ]

با نزديك‌تر‌شدن زمان رونمايي از گلكسي‌ نوت 10، بازار لوازم‌ جانبي آن داغ شده و سامسونگ برخي از اين محصولات را معرفي كرده‌ است.

سامسونگ به‌زودي مجموعه‌ي جديدي از لوازم جانبي را براي گوشي هوشمند گلكسي نوت 10 عرضه خواهد كرد. دليل اين زمان‌بندي، عرضه شدن محصولات يادشده هم‌زمان با گلكسي نوت 10 در يك ماه است.

هدفون‌هاي اين مجموعه با نقش‌هاي نقره‌اي رنگ در قسمت بيروني و تم درخشان خود، در نگاه اول بيشتر شبيه جواهرات به‌نظر مي‌رسند كه البته باعث خواهد شد با رنگ Hero گلكسي نوت مطابقت پيدا كنند.

مشخصات احتمالي اين هدفون از‌جمله نوع شارژر بي‌سيم و پشتيباني از بلوتوث نسخه‌ي 5 با هدفون‌هايي كه اوايل امسال عرضه‌ شد، يكسان خواهد بود و همانند آن‌ها برچسب قيمتي ۱۴۹ يورويي خواهد داشت.

سامسونگ هم‌زمان، هدفون‌هاي داخل گوشي جديدي را با نام‌ تجاري AKG معرفي كرد كه از فناوري اتصال بي‌سيم پيشتيباني نمي‌كنند، اما از طريق پورت USB تايپ C به گوشي‌ هوشمند متصل مي‌شوند. اين هدفون‌ها داراي فناوري حذف نويز فعال هستند كه از شنيده‌شدن سر‌و‌صداهاي اضافي و مزاحم در محيط اطراف جلوگيري خواهند كرد.

اين محصول در حال‌ حاضر در برخي مناطق در دسترس است كه براي بررسي بيشتر آن مي‌توانيد به سايت فرانسوي‌زبان سامسونگ مراجعه كنيد.

منبع : https://mspoweruser.com/samsung-to-release-refreshed-galaxy-buds


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۶ مرداد ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۱۲:۰۱ ] [ امير روزي طلب ]

ساعت هوشمند گلكسي واچ اكتيو 2 سامسونگ (Samsung Galaxy Watch Active 2) موفق به كسب تاييديه FCC شد. اين تاييديه، شايعه‌ي معرفي نسل جديد ساعت هوشمند سامسونگ در كنار گوشي‌هاي خانواده گلكسي نوت 10 را پررنگ‌تر مي‌كند.

سامسونگ مشغول توسعه‌ي دومين نسل ساعت هوشمند گلكسي واچ اكتيو است. اين ساعت به تازگي موفق شده تاييديه‌ي FCC را نيز تاييد كند. در اسناد، عكس‌هايي از اين ديوايس مشاهده مي‌شود كه محل آي دي FCC پنهان شده در تنظيمات ديوايس را نشان مي‌دهد.

ديوايسي كه شماره مدل SM-R830 را يدك مي‌كشد، داراي يك بدنه‌ي 40 ميلي‌متري است. با توجه به نقاشي‌ها، گفته مي‌شود يك نسخه‌ي فولاد ضد زنگ از گلكسي واچ اكتيو 2 نيز وجود خواهد داشت. البته اعتقاد بر اين است كه يك نسخه‌ي بزرگ‌تر 44 ميلي‌متري و شايد يك نسخه با پشتيباني از اتصال LTE نيز وجود دارد.

همه‌ي اين‌ها به ما مي‌گويند كه اين نسخه مشابه نسل اول اكتيو است. ما همچنين مي‌توانيم رابط كاربري One UI سامسونگ را روي سيستم عامل تايزن كه قدرت‌بخش ساعت‌هاي هوشمند غول كره‌اي است، ببينيم. 4 گيگابايت فضاي ذخيره سازي نيز در اختيار كاربر قرار خواهد گرفت.

اعتقاد بر اين است كه گلكسي واچ اكتيو 2 به يك نمايشگر با فريم حساس به لمس انگشتان دست مجهز است كه مي‌تواند نسخه‌ي بهبود يافته‌ي چنين قابليتي در گلكسي واچ سال گذشته باشد. البته اين موردي نيست كه ما از تصاوير منتشر شده از ديوايس به آن دست پيدا كرده باشيم.

اوايل هفته، مشخصات فني كامل دومين نسل گلكسي واچ اكتيو همراه رندرهاي رسمي آن به بيرون درز پيدا كرد. آن جدول مشخصات به يك نمايشگر 1.2 اينچي سوپر آمولد در مدل 40 ميلي‌متري و نمايشگر 1.4 اينچي سوپر آمولد در مدل بزرگ‌تر 44 ميلي‌متري اشاره داشت. هر دو صفحه با گوريلا گلس +DX محافظت مي‌شوند و وضوح 360 در 360 پيكسلي را ارائه مي‌كنند.

تراشه‌ي اگزينوس 9110 قدرت‌بخش دو نسخه‌ي گلكسي واچ اكتيو 2 است و در حالي كه ظرفيت رم مدل بلوتوثي 768 مگابايت است، اين ظرفيت در مدل ال تي اي 1.5 گيگابايت خواهد بود. باتري در مدل كوچك‌تر 247 ميلي‌آمپر ساعت و در مدل بزرگ‌تر 340 ميلي‌آمپر ساعت است و همچنين شايعات از تجهيز آن‌ها به نسخه 5 بلوتوث خبر مي‌دهند.

سامسونگ قصد دارد 7 آگوست (16 مرداد ماه) از دو گوشي جديد گلكسي نوت 10 و گلكسي نوت 10 پلاس خود طي يك رويداد خبري در نيويورك سي تي آمريكا پرده برداري كند. ما مي‌توانيم انتظار داشته باشيم اين ساعت هوشمند نيز در كنار گوشي‌هاي پرچمدار جديد سامسونگ معرفي شود.

منبع : https://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_watch_active_2


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۵ مرداد ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۲۴:۲۹ ] [ امير روزي طلب ]

امنيت وب سايت چيست؟

هنگامي كه شما سايت خود را راه اندازي مي كنيد ، هر كاري مي توانيد انجام دهيد تا موفقيت آن را تضمين كنيد اما شما ممكن است يك جز حياتي را ناديده بگيريد: امنيت وب سايت.حملات سايبري باعث پاك شدن پر هزينه ، آسيب رساندن به شهرت شما و دلسرد كردن بازديد كنندگان براي بازگشت مجدد به سايت مي شود.خوشبختانه شما مي توانيد با امنيت مناسب سايت از همه اين اتفاقات جلوگيري كنيد.

امنيت وب سايت هرگونه اقدام يا درخواست است تا اطمينان حاصل شود كه اطلاعات وب سايت در معرض مجرمان سايبري قرار نگرفته است و يا براي جلوگيري از هك شدن سايت در هر حالتي.

امنيت وب سايت از سايت شما در برابر موارد زير محافظت مي كند:
· حملات DDoS :اين حملات مي توانند به صورت آهسته يا ناگهاني باعث آسيب به سايت شما شوند و آن را براي بازديد كنندگان غير قابل دسترس كنند.

· بد افزار ( Malware ) : بد افزار  كوتاه شده كلمه ” Malicious Software ” مي باشد. بد افزار يك تهديد رايج است كه براي سرقت اطلاعات مشتريان نفوذ پذير ، توزيع هرز نامه ( Spam ) ، اجازه به مجرمان سايبري براي دسترسي به سايت شما و … استفاده مي شود.

· ليست سياه ( Blacklisting ) :اگر موتورهاي جستجو بد افزار را پيدا كنند ، ممكن است سايت شما از نتايج جستجو حذف شود و به بازديد كنندگان هشدار داده شود كه از ورود به سايت پرهيز كنند.

· استفاده از آسيب پذيري
مجرمان سايبري مي توانند با استفاده از نقاط ضعف يك سايت مانند يك افزونه قديمي ، به اطلاعات ذخيره شده روي آن دسترسي پيدا كنند.

· از بين بردن
اين حمله محتواي وب سايت شما را با محتواي مخرب سايبري جايگزين مي كند.

امنيت وب سايت همچنين بازديد كنندگان شما را در برابر موارد زير محافظت مي كند:....

براي مطالعه كامل اين مطلب مهم حتما روي لينك زير كليك كنيد..

https://webdaran.com/what-is-website-security/


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۳ مرداد ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۴۰:۳۱ ] [ امير روزي طلب ]
 

همه‌ي شواهد مبني بر رونمايي قريب‌الوقوع از قهرمان جديد بازي Overwatch بود. و آن‌طور كه بليزارد خبر داده بود، «سيگما» دير يا زود معرفي مي‌شد. سي و يكمين قهرمان بازي اورواچ اكنون رسما با يك تريلر داستاني معرفي شده است و كسي نيست جز يك دانشمند مرموز ديگر.

سيگما (Sigma) -هجدهمين حرف زبان يوناني و نشانه‌اي در علم رياضيات (شيمي و آمار و…)- نام قهرمان جديد بازي اورواچ است كه امروز بليزارد رسما از آن رونمايي كرد. با اين حال، خيلي هم نمي‌شود او را يك قهرمان ناميد.

چون با توجه به آن‌چه در او ديديم، بيشتر به يك دانشمند خرابكار و خبيث شباهت دارد. از آن دسته دانشمندهايي كه يك مجموعه آزمايش خراب شده هم در كارنامه‌شان دارند و با نتايج وحشتناك آن زندگي مي‌كنند.

سيگما به تازگي از يك درگيري ذهني خلاص شده و در حال گفتگو با خودش درباره‌ي بهره‌برداري از قدرت جهان است. به نظر نمي‌رسد كه او در جمع آدم خوب‌هاي داستان باشد.

اين تريلر اشاره‌اي به زماني كه سيگما به يك شخصيت قابل بازي تبديل مي‌شود نكرد، اما زماني كه پس از رونمايي از شخصيت قبلي (Baptiste) تا تبديل شدن آن به شخصيت قابل بازي و اضافه شدنش به جمع قهرمانان داخل بازي منتظر مانديم، چندان طولاني نبود.

به همين خاطر ممكن است خيلي زود قهرمان جديد Overwatch سيگما رسما وارد بازي شود.

در ديگر اخبار مرتبط با اورواچ، بليزارد در تدارك يك قابليت جديد در بازي است كه مچ‌ميكينگ رقابتي را در بازي متحول مي‌كند. در اين ساختار شما به جاي انتخاب يك قهرمان، يك نوع را انتخاب مي‌كنيد و در بازي با دو قهرمان از هر نوع مبارزه خواهيد كرد.

حالت آزمايشي اين قابليت از 13 اوت آغاز مي‌شود.

بليزارد به تازگي همچنين رويداد تابستاني خود را در اين بازي آغاز كرده است كه در آن مي‌توانيد از پوسته‌هاي تابستاني و ديگر موارد استفاده كنيد.

منبع : https://www.gamespot.com/articles/overwatchs-new-hero-meet-sigma-a-villainous-scient/1100-6468611/


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲ مرداد ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۴۶:۴۸ ] [ امير روزي طلب ]
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ]
.: Weblog Themes By viablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
نظرسنجی
[#VoteTitle#]
[#VTITLE#]
     نتیجه
لینک های تبادلی
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب