ديجيتال
 
نويسندگان
لینک دوستان
لينكي ثبت نشده است
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است

تبليغات فيسبوك يا گوگل ادز؟ كدام براي كسب و كار من بهتر است؟ اين پرسشي است كه اغلب مديران بازاريابي و صاحبان كسب و كارها در ابتداي اجراي برنامه هاي بازاريابي ديجيتال با آن مواجه مي شوند.

 

 تبليغات فيسبوك يا گوگل ادز هر دو از رايج ترين و موثر ترين روش هاي تبليغاتي هستند كه بسياري از شركت‌هاي بزرگ و كوچك با استفاده از اين روش ها، موفق به ايجاد تحول در كسب و كار خود شده و بازارهاي خود را توسعه داده اند. بسياري از اين شركت‌ها تبليغ گوگل را موثر و معجزه انگيز توصيف مي كنند، برخي ديگر تبليغات در فيسبوك را. انواع تجربه هاي موفق شركت هاي مختلف تصميم گيري را دشوارتر مي‌كند. در ادامه به توضيح و بررسي اين روش هاي تبليغاتي خواهيم پرداخت.

تبليغات گوگل ادز چيست؟ 

اگر كسب و كار شما داراي وب سايتي براي معرفي است، به احتمال زياد تا كنون مشاوران بازاريابي و آژانس هاي تبليغاتي، استفاده از گوگل ادز را به شما پيشنهاد نموده اند. سايت هاي بسياري در ايرات مثل ورزش3 از اين نوع تبليغات استفاده مي كنند. اگر صاحب وب سايتي هستيد، افزايش تعداد كاربران و تبديل اين كاربران به مشتريان وفادار، اصلي ترين هدف شماست. راهكارهاي مختلفي براي جذب كاربران به شما پيشنهاد مي شود. تبليغات در صفحات پربازديد، تبليغات در شبكه هاي اجتماعي، بازاريابي محتوايي و … از جمله اين راهكارها هستند.

اگر رفتار مشتريان خود را بررسي نموده باشيد، به احتمال زياد شما نيز مشابه بسياري از كارشناسان بازاريابي، به اين نكته رسيده ايد كه بيشتر كاربران خدمات و كالاهاي مورد نياز خود را از طريق موتور هاي جستجو مي يابند و گوگل رايج ترين موتور جستجو است پس از نظر بازاريابي براي شما اهميت دارد كه در اولويت موتور هاي جستجو باشيد.

رعايت اصول و دستورالعمل هايي كه باعث بهبود جايگاه شما در موتور هاي جستجو مي شود، اصول بهينه سازي وب سايت نام دارد. تامين محتواي جذاب و كاربر پسند يكي از بهترين راهكار هاي بهبود سئو سايت شماست اما بايد بدانيد براي جلب اعتماد موتور هاي جستجو لازم است تا تامين محتوا را به صورت مستمر و مداوم انجام دهيد و صبور باشيد چون زمان لازمه موفقيت اين راهكار است.

 

از طرفي شما به عنوان يك مدير با تجربه و هوشمند مي دانيد، فرصت هاي بازار محدودند. به ويژه در بازاريابي ديجيتال، زمان اهميت زيادي دارد و ممكن است در زماني كه شما در حال صحيح و خطاي انواع راهكارها هستيد، رقباي شما موفق به جذب تعداد زيادي از مشتريان بالقوه شما شوند. گوگل براي ارتقا جايگاه شما به صورت سريع در موتور جستجو خود، خدمت ويژه اي دارد كه گوگل ادز ناميده مي شود. گوگل ادز كه در گذشته گوگل ادودز ناميده مي شد، همان تبليغات در گوگل است كه به شما اجازه مي دهد به ازاي پرداخت هزينه، وب سايت خود را در جايگاه بهتري در موتور هاي جستجو قرار دهيد.

گوگل ادز از نوع تبليغ كليكي است و شما با خريد اكانت امكان نشر تبليغات خود را داريد. به ازاي هر كليك موفق بر تبليغ شما، هزينه تبليغات از اكانت شما كاسته مي‌شود. سايت هاي بزرگ مثل ايسنا در گذشته با انجام ادورز به موفقيت رسيدند و امروزه تقريبا در كل ايران قابل شناسايي هستند. هزينه هر كليك به عوامل بسيار متعدد همچون كلمه كليدي منتخب شما، زمان هاي انتشار تبليغ، تعداد وب سايت هايي با تبليغ مشابه، محدوده جغرافيايي منتخب و … دارد. شما مي توانيد اكانت خود را شارژ كنيد.

از آنجايي كه گوگل بزرگترين و رايج ترين موتور جستجو جهان است و اغلب كاربران وب سايت هاي مورد نظر خود را از اين طريق مي‌يابند، تبليغات در گوگل و استفاده از خدمات گوگل ادز يكي از موثرترين انواع روش هاي تبليغات اينترنتي محسوب مي شود.


تبليغات فيسبوك

تبليغات فيسبوك يكي از انواع تبليغات در شبكه هاي اجتماعي است. امروزه عمده مشتريان تمامي كسب و كار ها از فعالان شبكه هاي اجتماعي محسوب مي شوند، بنابراين اهميت زيادي دارد كه در شبكه هاي اجتماعي فعال باشيد. امروزه بسياري از مديران تبليغات و كارشناسان بازاريابي، از شبكه هاي اجتماعي براي افزايش بازديد وب‌سايت‌ها استفاده مي‌كند.

فيسبوك يكي از بهترين نوع از شبكه هاي اجتماعي براي اجراي استراتژي هاي بازاريابي است. تبليغات فيسبوك شامل انواع روش ها و راهكارهايي است كه با هدف تبليغات در فيسبوك انجام مي شود. تبليغات فيسبوك به دليل پر بازديد بودن و سهولت در جذب مخاطب يكي از موثرترين انواع روش هاي تبليغات اينترنتي است.

 

تبليغات فيسبوك مشابه تبليغات در ساير شبكه هاي اجتماعي انواع مختلفي دارد. ممكن است براي كسب و كار خود يك صفحه مستقل در فيسبوك ايجاد نماييد. اين نوع تبليغات Page Post Ads ناميده مي شود. مشخص است دراين نوع تبليغ ممكن است از تصوير، فيلم و … براي جذب مخاطب استفاده كنيد.

در نوع ديگري از تبليغات فيسبوك كه Multi-Product/Carousel Ads ناميده مي شود شما چند محصول را در يك تبليغ معرفي مي‌كنيد. از اين نوع تبليغات فيسبوك مي توان براي معرفي يك گروهي از محصولات يا خدمات استفاده نمود يا اينكه چند محصول را در يك تبليغ با يكديگر مقايسه كرد. اين نوع از ادورز براي طراحي سايت فروشگاهي مثل ني ني سايت بسيار كارامد است. Page Post Video Ad نيز از انواع تبليغات فيسبوك است كه از ويديو هاي تبليغاتي استفاده مي‌كنيد. فيس بوك براي هر بار مشاهده ي كاربران از تبليغ دهنده هزينه دريافت مي كند.
انواع تبليغات در فيسبوك بر اساس شيوه پرداخت هزينه

تبليغات در فيسبوك بر اساس شيوه هاي پرداختي نيز دسته بندي مي شود. در اين نوع دسته بندي نيز، انواع مختلفي از روش هاي تبليغاتي وجود دارد ممكن است زماني كه كاربر روي تبليغ شما كليك كرد و وارد سايت شما شد، هزينه اي از شما دريافت شود يا اينكه هر وقت پست تبليغاتي شما مورد بازديد و پسند واقع شد و روي آن لايك، نظر و حتي اشتراك گذاري انجام شد، فيس بوك هزينه اي از شما دريافت كند.

ممكن است فيس بوك به شما كمك مي كند كه تعداد لايك هاي صفحه ي شما افزايش پيدا كند و به ازاي اين خدمت از شما هزينه دريافت نمايد.

در نوعي از تبليغات فيسبوك، فيسبوك به ازاي نصب هر نرم افزار موبايل يا دسكتاپ كه تبليغ مي شود، هزينه اي از شما دريافت مي كند. در روش ديگري فيسبوك براي نمايش تخفيف يا موارد پيشنهادي، از شما هزينه اي كم مي كند. بايد به خاطر داشته باشيد كه سايت هاي بزرگ در ايران مثل نماشا از همين روش به معروف شدن و موفقيت دست يافتند.

تبليغات فيسبوك داراي تبليغاتي مشابه گوگل ادز نيز مي باشد، در اين روش، زماني كه كاربران وب سايت تجاري شما را جستجو مي كنند، فيسبوك محصولات مرتبط را به كاربر نمايش داده و هزينه اي از شما دريافت مي كند.

حدس تان كاملاً درست است! مزيت اصلي فيسبوك تنوع روش هاي تبليغاتي است كه مي تواند انواع نياز ها را در يك فضاي پر مخاطب پوشش دهد.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ ] [ ۰۹:۴۹:۴۰ ] [ امير روزي طلب ]
[ ۱ ]
.: Weblog Themes By viablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
نظرسنجی
[#VoteTitle#]
[#VTITLE#]
     نتیجه
لینک های تبادلی
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب