دیجیتال
 
نویسندگان
لینک دوستان
لینکی ثبت نشده است
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
پیوندهای روزانه
لینکی ثبت نشده است

به نظر شما برای طراحی و توسعه وب سایت ما به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ وب سایت شما به عنوان یک پلت فرم تبلیغاتی مورد استفاده قرار می گیرد و به مشتریان بالقوه شما اجازه می دهد تا اطلاعات بیشتری را در مورد شرکت و محصولات موجود شما ارائه دهد. اما موارد خاصی وجود دارد که برای طراحی وب سایت باید بدانها توجه داشته باشید.

امروزه با الکترونیکی شدن جهان و گسترش اینترنت در سطح دنیا و افزایش بازدیدکنندگان هر سازمان، شرکت و حتی شخص نیاز به داشتن فضایی اختصاصی بر روی اینترنت را احساس می کند. در واقع وب سایت صفحه های اختصاصی بر روی اینترنت می باشد که مجموعه ای از فایل های متنی، تصویری و صوتی را در بر میگیرد و اطلاعات را در کل جهان در اختیار کاربران قرار می دهند. برای راه اندازی یک سایت شما به چند چیز در ابتدای کار نیاز دارید.

قوانین طراحی وب سایت
برای طراحی سایت شما به ترتیب به اطلاعات زیر نیاز خواهید داشت:

انتخاب نام مناسب برای سایت خود و ثبت نام سایت (دامنه)
نام دامنه اولین موردی است که برای شروع طراحی وب سایت بدان نیاز دارد. در انتخاب نام دامنه خود نهایت وسواس را به خرج دهید چرا که نمی توان آنرا تغییر داد و برای انتخاب دامنه به زیبایی اسم آن نگاه خاصی داشته باشید به طور مثال ستاره یکی از دامنه های زیبای ایران است. دامنه نام آدرس دیجیتالی شماست که افراد برای اتصال به وب سایت شما از آن استفاده می کنند.

گرفتن فضای کافی برای قرار دادن اطلاعات خود در شبکه جهانی اینترنت‌ (هاست)
هاستینگ وب یک سرور یا هاست است که محتوای وب سایت شما به صورت آنلاین در آنجا مقیم است. نوع هاستی که شما انتخاب می کنید بستگی به بازدیدکنندگان وب سایت شما و میزان فضای مورد نیاز شما دارد. ۲ نوع از رایجترین هاست به صورت زیر است:

هاست اشتراکی که شما یک هاست را با وب سایت های دیگر به اشتراک می گذارید. این نوع هاست ها برای سایت هایی که نوپا هستند مثل عصر ایران کاربرد دارد. به طور مثال اگر شما دانشجویی باشید که در یک خوابگاه زندگی می کنید شما آشپزخانه، اتاق نشیمن و غیره خود را با سایر دانشجویان به اشتراک می گذارید.
هاست اختصاصی که شما لازم نیست سرورتان را به اشتراک بگذارید. به طور مثال شما کل یک ساختمان را اجاره می دهید.

گرافیک سایت و طراحی قالب مورد نظر برای صفحات سایت خود
سازندگان وب سایت بسار زیادی وجود دارند که به شما کمک می کنند تا وب سایت خود را راه اندازی کنید. ما پیشنهاد می کنیم از وردپرس به عنوان پلت فرم وب سایت در طراحی سایت تهران استفاده کنید. وردپرس یکی از محبوبترین سازنده های وب سایت محبوب در جهان است که ۳۰ درصد از تمام وب سایت هایی که در اینترنت وجود دارد با استفاده از وردپرس طراحی شده است. وردپرس رایگان است و دارای هزاران قالب و پلاگین است. وردپرس بسیار انعطاف پذیر است و تقریبا با بیشتر ابزارهای جانبی و سرویس های موجود کار می کند. علاوه بر این شما باید طراحی انیمیشن و فایلهای متحرک برای بنر و صفحات داخلی را در نظر داشته باشید. شما می توانید از ۱۳ تا از بهترین سایت های دانلود قالب HTML و وردپرس فارسی و انگلیسی رایگان نیز استفاده کنید.

سرعت وب سایت
این مهم است که وب سایت شما سریعا بارگیری شود. سرعت وب سایت یکی از مهمترین الزاماتی است که در مورد طزراحی و توسعه وب سایت وجود دارد. برای اطمینان از اینکه سایت شما در عرض ۱۵ ثانیه لود می شود پیشنهاد می شود که از استفاده بیش از حد تصاویر، انیمیشن ها، فیلم ها و صداها و غیره جلوگیری کنید.

امنیت SSL
گوگل اعلام کرده است که به سایت هایی که دارای پروتکل HTTPS هستند و از یک گواهینامه ۲۰۴۸ بیتی SSL استفاده می کنند رتبه بیشتری می دهد.  این نوع از امنیت برای سایت های بانکی مثل شاپرک بسیار مهم است چرا که کاربران بسیاری از طریق انها تراکنش های بانکی انجام می دهند و نباید اعتماد کاربران خود را از دست بدهند.گوگل می گوید که گواهینامه اس اس ال روی نمایش جهانی تاثیر می گذارد و صاحبان وب سایت ها را تشویق می کند تا HTTP را به HTTPS تبدیل کنند.

سئو
سئو یکی از جنبه های مهم وب سایت شما است که به ربات های موتورهای جستجو تفهیم می کند صفحه وب شما را ببیند. سئو به موتوهای جستجو کمک می کند تا کاربران را به آنچه که می خواهند نزدیک کند و کاربران به نتایج مرتبط تری دست یابند.

ادغام شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی بخش بزرگی از زندگی روزمره ما را فرا گرفته است شما باید دکمه های اشتراک گذاری شبکه های اجتماعی را برای بازدیدکنندگان خود قرار دهید تا مطالب شما به سادگی به اشتراک گذاشته شوند. این موضوع در بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو بسیار مهم است چرا که از طریق این روس می توان تعداد کاربر بیشتری را به سایت وارد کرد.موارد دیگری که شما باید در نظر داشته باشید برنامه نویسی صفحات و طراحی بانک اطلاعاتی (در صورت نیاز) می باشد.

ردیابی و تجزیه و تحلیل
ابزار ردیابی و تجزیه و تحلیل به شما کمک می کند تا بدانید بازدیدکنندگان شما با وب سایتتان چگونه تعامل دارند. دانستن این اطلاعات به شما کمک خواهد کرد تا وب سایت خود را بهبود دهید. شما می توانید از ابزارهایی مانند Google Analytics استفاده کنید تا بدانید چه تعداد کاربرانی در چه صفحه از سایت شما هستند، کدام مطلب شما بازدید بیشتری داشته، کاربران چه مدت زانی را داخل سایت شما سپری کرده اند و غیره.

قبل از شروع طراحی وب سایت این نکات را بدانید
پس از انجام مراحل فوق، شما باید فایل های طراحی شده را بر روی فضای خریداری شده برای سایت خود بارگذاری نمایید. به طور کلی در مبحث طراحی سایت دو نوع سایت داریم: ۱) سایت های استاتیک یا ثابت ۲) سایت های داینامیک یا پویا

سایت های استاتیک، سایت هایی هستند که تنها حالت اطلاع رسانی دارند و ارتباط آنها با کاربران یک طرفه و از طرف سایت می باشد. این نوع سایت ها دارای مزایایی می باشند که از این بین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

فضای کم
گرافیک و ظاهر بسیار زیبا

سایت های داینامیک سایت هایی هستند که دارای مدیریت محتوا (CMS (Content Management System هستند. امکان مدیریت نوشته ها و گرافیک سایت را به کاربر می دهد. اکثر سایت های مطرح داخلی مانند ورزش3 با این حالت طراحی شده اند. خواص این سایت ها عبارتند از:

فضای نسبتا زیاد
گرافیک و ظاهر با کیفیت به نسبت پایین تر از سایت های ثابت
کارایی بالا

این سایت ها برای افراد، سازمان ها و یا شرکت هایی هستند که نیاز به تغییر اطلاعات و به روز رسانی سایت به صورت روزانه، هفتگی و یا ماهیانه دارند. زیرا مدیریت محتوای سایت بسیار آسان است و نیاز به شخصی که آشنا با طراحی و برنامه نویسی سایت است ندارد و هر شخصی می تواند به راحتی از ان استفاده نماید. در واقع سیستم مدیریت محتوا این امکان را به افراد می دهد تا بدون داشتن اطلاعات فنی و تخصصی در زمینه طراحی وب بتوانند به راحتی کنترل اطلاعات، محتوا، چیدمان و… سایت خود را شخصا انجام دهند.

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۳ تیر ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۳۷:۳۰ ] [ امیر روزی طلب ]
[ ]
.: Weblog Themes By viablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعی ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب