ديجيتال
 
نويسندگان
لینک دوستان
لينكي ثبت نشده است
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است

سيستم مديريت محتوا (CMS) ابزاري فوق‌العاده‌ براي طراحي سايت به شيوه‌اي پويا و ديناميكي است. با استفاده از يك سيستم مديريت محتواي رايگان همچون وردپرس و جوملا براي طراحي وب سايت، به فهرست اين ويژگي‌ها و مزايا باز هم افزوده خواهد شد.

در مطلب سيستم مديريت محتوا چيست و چگونه طراحي سايت را متحول كرده است، به طور مفصل به كاربرد و مفهوم CMS و دليل روي آوردن دنياي تكنولوژي به طراحي وب سايت به كمك آن اشاره كرديم. در اين مطلب قصد داريم با مفهوم سيستم مديريت محتواي رايگان آشنا شده و مزيت استفاده از آن‌ها براي طراحي وب سايت را بيان كنيم. برخلاف تصور، يك سيستم مديريت محتواي رايگان به خاطر قرار داشتن در دست همه، ضعيف و بي‌كاربرد نيست و اين دقيقا نقطه قوت آن به شمار مي‌رود.

سيستم مديريت محتوا به ما اجازه مي‌دهد وب سايت‌هاي ديناميكي و پويا داشته باشيم، به اين معني كه همانند قبل، ديگر نيازي به طراحي و مديريت هر صفحه وب سايت به صورت جداگانه نيست و همه كارها به صورت متمركز، تحت نظارت CMS صورت مي‌گيرد. اين امر باعث مي شود شما زمان كمتري براي ويرايش هر صفحه بگذاريد اغلب سايت هايي كه توانسته اند به رتبه هاي بالاتر برسند مثل شاپرك از اين سرويس استفاده مي كنند.  در يك دسته‌بندي كلي مي‌توان سيستم‌هاي مديريت محتوا را به دو قسمت اختصاصي و عمومي (متن باز) تقسيم كرد.

تفاوت سيستم مديريت محتواي رايگان و اختصاصي
امروز شركت‌هاي برنامه‌نويسي، ديگر براي مشتريان خود وب سايت‌هاي استاتيك ايجاد نمي‌كنند، بلكه به پياد‌ه‌سازي پروژه تحت يك CMS مي‌پردازند. وقتي شركتي بر اساس نيازهاي شما، به صورت اختصاصي اقدام به برنامه‌نويسي و طراحي يك سيستم مديريت محتوا مي‌كند، اين بستر تنها در اختيار شما و يا مجموعه خاصي از مشتريان آن شركت خواهد بود. به عبارت ديگر، اين اپليكيشن طراحي سايت، در اختيار عموم كاربران قرار ندارد.

اين نوع طراحي سايت بدون استفاده از يك سيستم مديريت محتواي رايگان معايب خاص خود را دارد، به طوري كه امروز، شركت‌هاي دارنده وب سايت‌هاي‌ اين چنيني را به تعويضشان با يك وب سايت قدرت گرفته از يك CMS متن باز تشويق مي‌كند. سايت هايي كه با اين زبان نوشته شده اند از نطر سرعت نيز بهينه تر هستند و اين اصل براي سايت هايي مثل آپارات كه مخاطب جهاني دارد بسيار اهميت دارد. اصلي‌ترين ايراد، وابستگي به شركت طراح خواهد بود. يعني براي انجام هر عمل و يا اعمال هر تغييري، مي‌بايست دست به دامن شركت طراح اوليه شويد.

به همين دليل براي تقاضاهاي شما، اين شركت طراح است كه قيمت را تعيين مي‌كند و شما مجبور به پرداخت آن هستيد. اگر به هر دليل شركت منحل شده و متخصصان آن پراكنده شوند، براي راضي كردن ديگر شركت‌ها به منظور اعمال تغيير در وب سايتتان بايد چندين برابر پول پرداخت كنيد.در سفارش ساخت سايت فروشگاهي  استفاده از اين زبان بسيار توصيه مي شود . بر خلاف يك سيستم مديريت محتواي رايگان براي اين دسته از سيستم‌ها مستندات كافي در اينترنت وجود نداشته و براي يادگيري هر چيز ريز و درشتي بايد با سازنده تماس برقرار كنيد.

مزاياي سيستم مديريت محتواي رايگان
اما امروز شركت‌هاي زيادي با استفاده از سيستم‌هاي مديريت محتواي رايگان طراحي وب سايت انجام مي‌دهند، به همين دليل بعد از اتمام پروژه، مي‌توان كار پشتيباني يا به‌روزرساني آن را به شركتي ديگر سپرد. سايت هايي كه ورودي بالايي دارند و هر لحظه بايد در  براي آنها اطلاعات آپلود شود نياز دارند تا بروزرساني خود را به سايت هاي پشتيبان بسپارند از جمله سايت هاي خبري همچون ايسنا .يك سيستم مديريت محتواي رايگان همچون وردپرس، جوملا و دروپال، مستندات و آموزش‌هاي رايگان زيادي در وب وجود داشته و براي يادگيري كار با وب سايت خود، از تكيه به ديگران بي‌نياز خواهيد شد.

يك سيستم مديريت محتواي رايگان همچون وردپرس، به جاي شركتي خاص، توسط يك انجمن پشتيباني مي‌شود. اين انجمن متشكل از هزاران توسعه‌دهنده خبره بوده و همين ويژگي، يكي از مهم‌ترين دلايل توصيه به استفاده از سيستم‌هاي مديريت محتواي رايگان است. به عبارت ديگر، قوت قلب استفاده‌كنندگان از CMSهاي متن باز، پشتيباني شدن توسط هزاران و بلكه بيشتر توسعه‌دهنده‌اي است كه در زمينه كاري خود بهترين هستند.

برخي رايگان و قابل دانلود بودن سيستم مديريت محتواي رايگان توسط همه را نقطه ضعف آن تلقي كرده و اين دسته از برنامه‌هاي طراحي وب سايت را مملو از باگ مي‌دانند كه به سادگي قابل هك هستند. اما اين تصور از ريشه غلط است. متن باز بودن و توسعه يافتن به دست انجمني توانمند، دقيقا نقطه قوت يك سيستم مديريت محتواي رايگان به شمار مي‌رود.

اين دسته از سيستم‌ها طي سال‌هاي طولاني توسعه يافته و به همين دليل رفته رفته به قابليت‌هايشان افزوده شده است. همچنين با گذر زمان، هر مرتبه يك ايراد به خاطر استفاده شدن توسط گستره‌اي از كاربران كشف و خيلي زود برطرف شده است. با وجود پشتيباني شدن توسط انجمني قدرتمند، كوچك‌ترين باگ كشف شده، خيلي زود رفع خواهد شد.  اگر شما هم به دنبال طراحي سايت به زبان CMS هستيد تيم وب داران مي تواند به شما در اين زمينه كمك كند .به همين دليل CMSهاي رايگاني همچون وردپرس و جوملا امروز به مرحله بالايي از امنيت رسيده‌اند.

يك سيستم مديريت محتواي اختصاصي توسط عده‌اي خاص ساخته شده و تعدادي محدود وب سايت با آن ايجاد شده است، به همين دليل هنوز به طور كامل جواب پس نداده و ممكن است مملو از باگ باشند. البته اين به معني ايراددار بودن بلاشك اين چنين سيستم‌ها و عاري از ايراد بودن يك سيستم مديريت محتواي رايگان نيست، اما اين موارد طبق تجربه ثابت شده‌اند.

نتيجه‌گيري
براي طراحي يك وب سايت عادي كه قرار نيست مربوط به سازمان و يا ادا‌ره‌اي خاص باشد، سيستم مديريت محتواي رايگان كاملا كفايت كرده و روي آوردن به CMSهاي اختصاصي تصميمي اشتباه خواهد شد. سايت هاي بسياري با اين سرويس نوشته شده اند سايت ديوار يك نمونه قابل لمس براي اين موضوع است . براي آشنايي بيشتر با معروف‌ترين سيستم‌هاي مديريت محتواي رايگان و انتخاب يكي براي طراحي وب سايت خود، بد نيست در گوگل، جستجوهايي پيرامون تفاوت‌ها و برتري‌هاي وردپرس، جوملا و وردپرس نسبت به بقيه موارد انجام بدهيد.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۰۱:۴۲ ] [ امير روزي طلب ]

در سال‌هاي اخير شاهد تبليغات و اخبار مختلفي در خصوص اندازه گيري ميزان گلوكوز خون با استفاده از ساعت‌هاي هوشمند بوده‌ايم، اما تا به امروز استفاده از اين فناوري در گجت‌هاي پوشيدني به تاخير افتاده است. حال به نظر مي‌رسد كه يك شركت توليد كننده دستگاه‌هاي اندازه گيري گلوكوز، قصد دارد تا لوازم جانبي به منظور اندازه گيري گلوكوز براي اپل واچ توليد كند. گفته مي شود اپل واچ به زودي مي تواند سطح گلوكز خون را اندازه بگيرد.

در سال‌هاي گذشته شايعاتي مختلفي در خصوص قابليت اندازه گيري گلوكوز با استفاده از ساعت هوشمند اپل واچ شنيده شد اما در نهايت استفاده از اين فناوري هيچ‌وقت عملي نشد؛ حال به نظر مي‌رسد كه يك شركت براي ساخت ابزاري به منظور اندازه گيري گلوكوز خون با استفاده از اپل واچ دست به كار شده است.

مدير عامل شركت Dexcom، كه تخصص آن‌ها ساخت دستگاه‌هاي اندازه گيري گلوكوز قابل حمل است، در مصاحبه‌اي با CNBC اعلام كرده است كه اين شركت قصد دارد تا با همكاري اپل لوازم جانبي به منظور اندازه گيري گلوكوز خون افراد ديابتي با استفاده از اپل واچ توليد كند. در حال حاضر كمپاني Dexcom دستگاهي اندازه گيري گلوكوزي توليد كرده است كه با استفاده از يك فرستنده به شكل غير مستقيم به اپل واچ متصل مي‌شود.

مدير عامل Dexcom در مصاحبه با CNBC اعلام كرده است كه آن‌ها قصد دارند تا نسخه بهبود يافته اين دستگاه را با قابليت سازگاري نرم افزاري و اتصال مستقيم با اپل واچ توليد كنند. نسخه جديد به طور كامل با سيستم عامل Watch OS اپل واچ سازگاري خواهد داشت و اطلاعات دقيق‌تري را در اختيار كاربر قرار مي‌دهد، اما تا اين لحظه اطلاعات بيشتري در خصوص اين ابزار ويژه منتشر نشده است.

مدير عامل Dexcom مدعي شده كه اين شركت توانسته تا سايز دستگاه سنجش ميزان گلوكوز را به شكل چشمگيري كاهش دهد و اين دستگاه در آينده به شكل مستقيم بر روي ساعت‌هاي هوشمند به كار گرفته مي‌شود. اگر استفاده مستقيم از فناوري سنجش ميزان گلوكوز خون تحقق پيدا كند، ساعت هوشمند محبوب اپل واچ در زمينه سلامت و بهداشت به يك افتخار بزرگ ديگر دست پيدا مي‌كند. در حال حاضر نسل چهارم اپل واچ مي‌تواند ضربان قلب كاربران را دريافت كند و يك نوار قلب دقيق و مورد قبول پزشكان را ارائه دهد.

نظر شما درباره اين ويژگي چيست؟

منبع : https://toranji.ir/2019/06/17/%d8%a7%d9%be%d9%84-%d9%88%d8%a7%da%86-%d8%a8%d9%87-%d8%b2%d9%88%d8%af%db%8c-%d9%85%db%8c-%d8%aa%d9%88%d8%a7%d9%86%d8%af-%d8%b3%d8%b7%d8%ad-%da%af%d9%84%d9%88%da%a9%d8%b2-%d8%ae%d9%88%d9%86-%d8%b1/


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ ] [ ۱۲:۱۶:۴۴ ] [ امير روزي طلب ]

شركت اريكسون حق امتياز اختراع فناوري را ثبت كرده كه به موبايل‌ها كمك مي كند با رديابي سارقان از خود محافظت كنند.

شركت اريكسون حق امتياز اختراع فناوري را ثبت كرده كه به موبايل‌هاي آينده كمك مي‌كند در برابر جيب برها از خود محافظت كنند.

طبق اطلاعات موجود، با نصب چنين فناوري در دستگاه هاي موبايل اگر فردي غير از مالك سعي كند دستگاه را بردارد، با رديابي ضربان قلب شناسايي مي‌شود.
همچنين در صورت رديابي كاربر غير مجاز، موبايل در حالت lo-friction قرار مي‌گيرد و لغزنده مي‌شود. در نتيجه سارق به سختي مي‌تواند آن را بردارد.

اين شركت سوئدي در حق امتياز اين اختراع خود توضيح داده است: در اين حالت كاربر غير مجاز به سختي مي‌تواند موبايل را در دستانش كنترل كند.
جالب آنكه همين فناوري به نام «اصطكاك تطبيقي» ( adaptive friction‌) از افتادن موبايل‌هاي گرانقيمت و خرد شدن نمايشگرهاي آنها نيز جلوگيري مي‌كند. اريكسون در اين باره مي‌گويد: افزايش ميزان اصطكاك و حساسيت در حالت سبب مي‌شود كاربر راحت‌تر دستگاه را كنترل كند و در نتيجه از افتادن آن جلوگيري مي‌شود.

اين شركت اميدوار است در آينده موبايل ها بتوانند مكان خود را رديابي كنند. به عنوان مثال دستگاه به طور خودكار متوجه شود در دستان كاربر قرار دارد يا در جيب او و در نتيجه سطح اصطكاك را با توجه اين اطلاعات هماهنگ كند.

اريكسون در حق امتياز اختراع خود ذكر كرده با توجه به نازك تر و كوچكتر شدن موبايل ها تصميم به توسعه اين فناوري گرفته است. براي استفاده از اين فناوري احتمالاً حسگرهاي مختلفي در دستگاه نصب شود از جمله حسگرهاي بيومتريك، اثر انگشت و شناسايي بصري فرد. علاوه بر آن حسگرهاي نور و سرعت سنج مكان دستگاه را رديابي مي‌كنند.
هنوز مشخص نيست اين فناوري چه زمان ارائه مي‌شود اما حق امتياز اختراع مذكور فوريه سال جاري ذكر شده است.

منبع : https://www.itna.ir/news/57015/%D9%85%D9%88%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D9%84-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A2%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%AF%D8%B3%D8%AA-%D8%B3%D8%A7%D8%B1%D9%82%DB%8C%D9%86-%D9%85%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%86%D9%86%D8%AF


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ ] [ ۰۸:۰۶:۲۵ ] [ امير روزي طلب ]

مقدمه اي بر الگوريتم مرغ مگس خوار
الگوريتم مرغ مگس خوار را مي توانيم اصلي ترين الگوريتم گوگل معرفي كنيم ، اين الگوريتم در تاريخ 20 آگوست 2013 معرفي شد ، گوگل به كمك اين الگوريتم توانست شناخت مفهومي خوبي روي كلمات و عبارات جستجو شده توسط كاربران پيدا كند.

تا قبل از معرفي اين الگوريتم ، تمركز گوگل روي كلمات كليدي بود و به مفهوم عبارات جستجو شده توجهي نمي كرد ، اما بعد از معرفي اين الگوريتم ، تغييرات زيادي در نتايج جستجو ايجاد شد و كاربران جواب هاي دقيق تر و كاربردي تري را در نتايج جستجو دريافت كردند.

الگوريتم مرغ مگس خوار باعث شد وب مسترها توجه بيشتري به توليد محتواي ارزشمند و مورد نياز كاربر داشته باشند.

تفاوت الگوريتم مرغ مگس خوار با پاندا و پنگوئن

شايد خيلي ها تصور كنند الگوريتم مرغ مگس خوار وظيفه اي مانند الگوريتم هاي پاندا و پنگوئن دارد ، اما اين تصور اشتباه است! زيرا الگوريتم مرغ مگس خوار مانند الگوريم هاي قبل از خودش ، يك الگوريتم ضد اسپم نيست ، يعني به طور مستقيم تاثيري در نتايج جستجو ندارد ، فقط سعي مي كند با تجزيه و تحليل كلمات جستجو شده توسط كاربران ، بهترين نتايج را براي آن ها نمايش دهد.

چرا مرغ مگس خوار......

براي مطالعه كامل درباره اين الگوريتم حتما روي لينك زير كليك كنيد !!@!!@!!!@!

https://webdaran.com/whats-hummingbird-algorithm/


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۰۸:۰۸ ] [ امير روزي طلب ]

شركت اوبر قصد دارد تا در تابستان امسال، سفارش هاي غذايي را با استفاده از پهپادهاي اوبر Elevate ارسال كند. براي اطلاع از جزئيات اين خبر در ادامه با ما همراه باشيد.


شركت اوبر قصد دارد تا در جديدترين طرح خود به نام اوبر ايتس (Uber Eats)، سفارشات و محموله هاي غذايي را با استفاده از پهپادهاي اوبر Elevate به مشتريان تحويل دهد. گفته مي شود اولين مرسوله غذايي در اين پروژه همبرگرهاي بيگ مك و سيب زميني هاي سرخ شده مك دونالدز هستند كه بر فراز آسمان سن ديگو به پرواز در مي آيند.

به گزارش بلومبرگ، سفارش ها مستقيما به دست مشتريان نمي رسد. براي جلوگيري از سقوط اشيا و آلودگي صوتي، اين پهپادها تنها در نقاط مشخصي فرود مي آيند؛ مثلا روي سقف ماشين هاي اوبر كه در نزديك ترين نقطه به مقصد پارك شده اند. سپس پيك هاي مورد نظر غذا را برداشته و به درب منزل مشتري مي برند. اوبر الويت مي گويد كه اين پهپادها قادر هستند تنها در عرض 7 دقيقه مسافت 1.5 مايلي را طي كنند. اين در حالي است كه وسايل حمل و نقل زميني اين مسافت را در عرض 21 دقيقه مي پيمايند. هزينه تحويل غذا از طريق پهپادهاي اوبر Elevate برابر با 8.5 دلار و تقريبا مشابه با هزينه ارسال هاي معمولي در سن ديگو است.

اوبر الويت قصد دارد تا در اين طرح از پهپادهاي سفارشي كمك گيرد كه سرعت آن ها به 70 مايل بر ساعت مي رسد. اما پيش از آن بايد مجوز لازم را از سازمان هوانوردي فدرال (FFA) دريافت كند. طبق پيش بيني هاي انجام شده، حداقل 3 سال طول مي كشد تا اين طرح در بين مردم جا بيافتد. ارسال غذا از طريق پهپادهاي اوبر Elevate حدودا 1.1 ميليارد دلار به شركت ضرر رسانده است؛ آن هم تنها در 3 ماه اول! اما انتظار مي رود كه با فراگير شدن طرح اوبر ايتس، ميزان پول بازگشتي چند برابر شود.

گوگل وينگ يكي از رقيبان اصلي اوبر در رابطه با اين طرح است كه موفق شده جواز ابتدايي لازم را از سازمان FAA دريافت كند. شركت آمازون نيز به تازگي از پهپادهاي Prime Air رونمايي كرده كه قرار است براي جابجايي مرسولات خانگي مورد استفاده قرار بگيرند

منبع : https://click.ir/1398/03/23/uber-elevate-drone-deliveries-this-summer/


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۴۸:۴۸ ] [ امير روزي طلب ]

اوبر به عنوان برترين شركت تاكسي اينترنتي جهان از نخستين تاكسي هوايي خود رونمايي كرد. تاكسي هوايي اوبر تا سال 2023 ميلادي در دسترس عموم مردم قرار خواهد گرفت. در ادامه با مشخصات آن آشنا مي‌شويم.

شركت تاكسيراني اينترنتي اوبر از اولين تاكسي هوايي خود رونمايي كرد. اين تاكسي هوايي كه با نام Uber Air معرفي شده است داراي ظرفيت 4 مسافر بوده و تا سال 2023 ميلادي در دسترس عموم مردم قرار مي‌گيرد. شركت اوبر قصد دارد اين تاكسي پرنده را طي سال آينده مورد آزمايش قرار دهد. تاكنون در خصوص هزينه حمل آن جزئياتي منتشر نشده است، اما برخي اعلام مي‌كنند هزينه حمل با اين تاكسي پرنده از بالگرد ارزان‌تر است. تاكسي پرنده اوبر نخستين پروازهاي خود را در شهر دالاس و لس آنجلس آمريكا انجام مي‌دهد و سپس در ساير مناطق نيز عرضه خواهد شد. به طور متوسط زمان سفر با تاكسي‌هاي پرنده شركت اوبر حدود 20 دقيقه خواهد بود. در تصاوير منتشر شده شاهد فضاي داخلي تاكسي پرنده اوبر هستيم كه به بالگردهاي معمولي شباهت دارد و طراحي فضاي داخلي آن توسط شركت فرانسوي Safran انجام شده است.

منبع : https://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-7129383/Uber-debuts-new-flying-taxis-seat-four-people-launch-2023.html


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۴۶:۱۱ ] [ امير روزي طلب ]

شما تنها يك شانس داريد تا با لوگوي خود ديگران را تحت تاثير قرار دهيد. بنابراين با داشتن يك طراحي مناسب و اصولي شانس خود را چند برابر كنيد.

راه‌اندازي يك كسب‌و‌كار جديد تنها به ارائه‌ي محصولات بدون نقص محدود نمي‌شود. اگر قصد داريد كه يك كسب‌و‌كار موفق در بازار داشته باشيد بايد روي بازاريابي برند خود نيز كار كنيد. اين روزها و با وجود امكانات جديد ساختن وب‌سايت بسيار ساده شده است. اما بايد به ياد داشته باشيد كه بازاريابي برند با داشتن نام و لوگوي مناسب آغاز مي‌شود. مطالعه انجام شده نشان مي‌دهند لوگوهايي كه از طراحي خوبي برخورداد هستند ۱۳ درصد بيشتر توجه مشتري‌ها را جلب مي‌كنند، ۷ درصد بيشتر آن‌ها را به يك برند علاقه‌مند مي‌كنند و ۶ درصد شانس معرفي شدن شركت به‌عنوان يك برند خاص در يك زمينه مشخص را افزايش مي‌دهند. درواقع يك لوگوي مناسب و به ياد ماندني باعث ايجاد رابطه‌ي خوبي ميان شركت شما و مشتري‌هايتان مي‌شود و شانس درگير شدن آن‌ها با برند شما را افزايش مي‌دهد.

۱- بايد قوي و متعادل باشد
يك لوگو مي‌تواند فقط از متن تشكيل شده باشد مانند IBM يا اينكه يك سمبل گرافيكي باشد مانند لوگوي نايك و يا شامل هر ۲ مورد باشد. درواقع لوگو بايد بازتابي از شركت شما، قلب، روح و شخصيت آن باشد. براي طراحي چنين لوگويي بايد مخاطبان و محصولات يا خدمات خود را هميشه در ذهن داشته باشيد.لوگو سايت نمناك به خوبي مي تواند گواهي بر اهميت اين موضوع باشد. لوگوهايي كه ظاهر قوي دارند و متعادل هستند تاثير بهتري روي مخاطبان خواهند گذاشت زيراي خواندن آن‌ها ساده بوده و در يك محيط شلوغ مانند مراكز خريد تاثير مثبت‌تري روي ديگران خواهند گذاشت.

۲- بايد ساده باشد
سادگي كليد موفقيت است. چاپ و تكثير كردن يك لوگوي پيچيده سخت است و ممكن است شنوندگان متوجه نكته‌ي آن نشوند. اغلب شركت‌هايي كه موفق هستند مانند اپل، فيسبوك و مك‌دونالد لوگوي ساده‌اي دارند. سايت https://webdaran.com يم نمونه داخلي از رعايت اصل سادگي در طراحي لوگو است. لوگوي آن‌ها به‌قدري ساده و واضح است كه حتي اگر سياه و سفيد هم باشد توسط مخاطبان تشخيص داده مي‌شود.

۳- بايد به ياد ماندني باشد
نيازي نيست تا لوگوي شما تعريف دقيقي از كسب‌و‌كارتان باشد. به‌عنوان مثال شركت‌هاي خودروسازي از علامت ماشين در لوگوي خود استفاده نمي‌كنند. اگر قصد استفاده از آيكون‌ها را براي طراحي لوگوي خود داريد بايد به دنبال تصاويري باشيد كه حتي بدون نوشتن نام شركت با مخاطبانتان رابطه برقرار كند. در اين صورت مي‌توانيد از اين آيكون به‌تنهايي در بسته‌بندي و برچسب‌ محصولات استفاده كنيد. لوگوي معروف نايك در سال ۱۹۷۱ توسط كارولين ديويدسون يك دانشجوي طراحي خلق شد. اين لوگو از بال الهه‌ي پيروزي يونان ‌به نام نايك الهام گرفته شده است و نشان دهنده‌ي سرعت، ظرافت و قهرماني است.  مثلا سايت ديجي كالا كه در قبل حيطه اصلي آنها كالاي ديجيتال بود با لوگوي خود به زيبايي مفهوم فروش را مي رساندند .يا به‌عنوان مثال در لوگوي برند آمازون يك فلش از a به z كشيده شده است و اين يعني در اين فروشگاه اينترنتي هر چيزي كه بخواهيد را مي‌توانيد پيدا كنيد.

۴- بايد انعطاف‌پذير باشد
يك لوگوي مناسب بايد از روي يك بيلبورد تبليغاتي در فاصله‌ي چند كيلومتري يا يك كارت ويزيت با ابعاد چند سانتي‌متر قابل شناسايي باشد. همچنين بايد روي بروشورها، تيشرت‌هاي تبليغاتي و ديگر محصولات بازاريابي نماي خوبي داشته باشد. يك لوگوي خوب بايد ظاهر خوبي با رنگ‌هاي مختلف داشته باشد و در پيش‌زمينه‌هاي تيره، روشن يا حتي رنگي‌رنگي مناسب به نظر برسد.

۵- از رنگ‌هاي مناسب استفاده كنيد
اگر مي‌خواهيد لوگوي رنگي داشته باشيد بايد روان‌شناسي رنگ‌ها را در طراحي آن مد نظر داشته باشد. به اين دقت كنيد كه آيا رنگ‌هاي شما احساس قدرت را به مخاطبان منتقل مي‌كنند يا اينكه باعث حواس‌پرتي مي‌شوند. به‌عنوان مثال رنگ آبي نشان دهنده‌ي اعتماد، وفاداري و طراوت است. اگر دقت كرده باشيد متوجه مي‌شويد كه رنگ آبي در سيستم‌هاي مالي و بانكداري بيشتر مورد استفاده قرار مي‌گيرد همچون لوگوي سايت بانك ملت كه نشان دهنده اين موضوع است. رنگ سبز نمايانگر زندگي، طبيعت، پاكي و حتي نشان‌دهنده‌ي محصولات ارگانيك است.

۶- بايد خاص باشد
با متنوع شدن فونت‌ها و ميليون‌ها رنگي كه از تركيب شدن با يكديگر به دست مي‌آيند طراحي يك لوگوي خاص زمان‌بر بوده و به صبوري احتياج دارد. لوگوي شما بايد به‌گونه‌اي طراحي شود كه جايگاه خودش را در ميان ديگر لوگوهاي محبوب پيدا كند. اگر يك لوگوي مناسب طراحي كنيد در سئو سايت خودتان نيز كمك بزرگي كرده ايد. هرگز از لوگوهاي شناخته شده مانند نايك در طراحي‌هاي خود استفاده نكنيد. ديدن يك لوگوي جهاني و معروف باعث از بين رفتن اعتماد مشتري‌ها به برند شما مي‌شود.

۷- لوگو نبايد به زمان وابسته باشد
استفاده كردن از ترندها يا چيزهايي كه در مقطعي از زمان مورد توجه قرار مي‌گيرند خوب است اما با گذشت زمان از ميزان محبوبيت آن‌ها كاسته مي‌شود. يك لوگوي خوب نبايد به زمان وابستگي داشته باشد. هرچقدر وابستگي يك لوگو به زمان كمتر باشد ماندگاري آن در ذهن مردم بيشتر خواهد شد.

۸- بايد معني برند شما را داشته باشد
لوگوي شما بايد پيام برندتان را بازگو كند. برندهاي معروف دنيا به دليل لوگويشان محبوب نشده اند بلكه لوگوها به دليل پيامي كه به مخاطبان منتقل مي‌كنند مورد توجه قرار مي‌گيرند. بنابراين قبل از طراحي لوگو به اين موضوع توجه كنيد و نظر ديگران را نيز در اين رابطه جويا شويد. گاهي اوقات ديگران متوجه نكته‌هايي مي‌شوند كه هرگز به ذهن شما خطور نكرده‌اند. سايت آپارات با طراحي مناسب لوگو خود تواسنت به برند سازي برسد .البته بسياري از شركت‌ها ميليون‌ها دلار براي تبليغات خود هزينه كرده‌اند تا توانسته‌اند به اين ميزان محبوبيت در سطح جهاني برسند.

 


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ ] [ ۰۹:۳۰:۴۷ ] [ امير روزي طلب ]

اگر به دنبال نشانه اي براي پايان حيات كنسول هاي رترو هستيد حالا حالا ها بايد منتظر بمانيد، زيرا در جريان نمايشگاه E3 كنسول رترو كونامي به نام TurboGrafx-16 Mini معرفي شد كه 30 سال پيش رقيب كنسول هايي مانند Sega Genesis بود.

تاكنون شش بازي هم براي اين كنسول معرفي شده اند. كنسول رترو كونامي داراي دو پورت يو اس بي براي اتصال دسته و يك آداپتور پنج كاناله براي انجام بازي هاي دسته جمعي است. اين كنسول در ژاپن با نام PC Engine Mini و در اروپا با نام PC Engine Core Grafx عرضه خواهد شد.

بازي هايي كه براي كنسول رترو كونامي معرفي شده اند عبارتند از:

R-Type
New Adventure Island
Ninja Spirit
Ys Book I & II
Dungeon Explorer
Alien Crush
براي نسخه هاي ديگر اين كنسول بازي هاي بيشتري نيز معرفي شده، به عنوان مثال نسخه اي كه PC Engine Mini نام دارد به همراه بازي Castlevania به اسم Dracula X: Rondo of Blood عرضه خواهد شد.

منبع : https://digiato.com/article/2019/06/12/%da%a9%d9%86%d8%b3%d9%88%d9%84-%d8%b1%d8%aa%d8%b1%d9%88-%da%a9%d9%88%d9%86%d8%a7%d9%85%db%8c-%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d8%b4%d8%af/


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ ] [ ۰۸:۲۹:۵۲ ] [ امير روزي طلب ]

آيا فناوري ما را كودن‌تر يا با هوش‌تر از قبل كرده است؟ «نيكلاس كار» در كتابي كه با عنوان «سايه‌ها: بلايي كه اينترنت بر سرمان مي‌آورد» در سال 2010 به رشته‌ي تحرير درآورده به اين موضوع پرداخته است. اين در حالي است كه «كليو تامپسون» نيز در پاييز گذشته كتابي با عنوان «باهوش تر از آنچه تصور مي‌كنيد: چطور فناوري ذهن ما را تغيير داده است» منتشر كرده و به همين موضوع پرداخت.

اما براي اينكه دريابيم فناوري ما را باهوش تر يا كودن‌تر كرده است نياز به شاخص‌هايي شفاف براي ارزيابي صحيح و درست داريم. تا با استفاده از اين اصول رفتارهاي روزمره را بررسي كرده و مطمئن شويم كه نوع تأثير فناوري بر ما چگونه است. حال بياييد يكي از اين اصول را وضع كرده و شرايط موجود را بررسي كنيم. اما چه نوع اطلاعاتي هر روزه روانه‌ي ذهن ما مي‌شود؟ و چه نوع اطلاعاتي را در نظر نمي‌گيريم و بعداً به آن‌ها رجوع مي‌كنيم؟

پاسخ به اين پرسش تعيين مي‌كند كه چه مواردي را به دانش‌آموزان و دانش‌جويان خود آموزش مي‌دهيم، و چه مواردي را انتظار داريم كه كاركنان ما بدانند، و چطور مي‌توانيم منابع ذهني خود را حلاجي كنيم. اما، پيش از رسيدن به پاسخ اين پرسش، بياييد درباره‌ي اختاپوسي كه در درخت زندگي مي‌كرد صحبت كنيم.

در سال 2005 محققان دانشگاه كانكتيكات از گروهي از دانش‌آموزان كلاس هفتم درخواست كردند كه سايتي مملو از اطلاعاتي پيرامون اقيانوس آرام را مطالعه كنند و پيرامون اختاپوس درختي كه در آب‌هاي شمال شرقي اين اقيانوس زندگي مي‌كرد كسب اطلاع كنند. در اين وب سايت اطلاعاتي پيرامون نحوه‌ي جفت‌گيري جانور، محيط و شرايط مطلوب زندگي، نوع تغذيه و ديگر مواردي از اين دست آمده بود. با توجه به معدل‌هاي تحليلي كارشناسان دريافتند كه دانش آموزان صحت اطلاعات موجود در سايت مذبور را ارزيابي كرده‌اند.

اما قضاوت آن‌ها چگونه بود؟ اختاپوس درختي مشروع بود! تمامي بچه‌ها به جز يك نفر اين وب سايت را «خيلي صحيح» ارزيابي كردند. در عنوان اين تحقيق دانشگاهي نيز آمده بود، «محققان دريافتند كه كودكان نيازمند توانايي‌هاي ادراكي بهتري نسبت به محتواي آنلاين» هستند. اين گفته نيز مربوط به «دان لئو» استاد دانشگاه است كه وي معتقد است در كلاس‌هاي درس به خوبي ميزان درك صحيح از محتواي اين چنيني تدريس نمي‌شود.

منبع: https://www.zoomit.ir/2013/6/22/5798/%d9%82%d9%88%d8%a7%d9%86%db%8c%d9%86-%d8%ac%d8%af%db%8c%d8%af-%d8%aa%d9%81%da%a9%d8%b1-%d8%af%db%8c%d8%ac%db%8c%d8%aa%d8%a7%d9%84/


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ ] [ ۱۲:۲۰:۳۶ ] [ امير روزي طلب ]

 
از پرتاب اولين ماهواره‌‌ در سال ۱۹۵۷ تا به امروز، صنعت فضايي جهان راه پر فرازونشيبي را طي كرده است؛ اما قدم بعدي بشر در اين مسابقه‌‌ي فضايي چيست؟

در بسياري از صنايع براي ايجاد تحولات چشمگير، به زماني بيش از يك دهه نياز است؛ مگر اينكه يك عامل غيرمنتظره مانند تكنولوژي جديد، مدل كسب‌وكار يا طراحي خدماتي نوين در آن صنعت ظهور پيدا كند. اخيراً صنعت فضايي از مزاياي هر سه عامل ذكرشده بهره‌‌مند بوده است.

اما شايد باور كردنش سخت باشد كه تا ده سال پيش هيچ يك از اين نوآوري‌ها وجود نداشتند. در روز ۲۸ سپتامبر ۲۰۰۸، يك شركت نوپاي فضايي بي‌‌صبرانه منتظر بود كه نتيجه‌‌ي پرتاب نهايي مهم‌ترين دستاورد خود را پس از سه پرتاب ناموفق نظاره كند. بودجه‌‌ي پروژه رو به اتمام بود و اين آخرين شانس براي پرتاب موفق محسوب مي‌‌شد. با اشتعال بيش از ۲۱ هزار كيلوگرم نفت سفيد و اكسيژن مايع، نيروي رانشي مورد نياز بوستر دومرحله‌‌اي فراهم شد.

ماهواره‌‌ي اسپوتنيك ۱ محصول شوروي در ۹ اكتبر ۱۹۵۷؛ اين ماهواره، ۵۸ سانتي‌‌متر قطر و ۸۳/۶ كيلوگرم وزن داشت. عصر فضا زماني آغاز شد كه اتحاد جماهير شوروي، اسپوتنيك را به‌‌عنوان اولين ماهواره‌‌ي ساخت بشر در ۴ اكتبر ۱۹۵۷ به فضا پرتاب كرد.

هنگامي كه راكت فالكون ۱ با موفقيت در مدار قرار گرفت، اين شركت توانست قرارداد بعدي خود را با ناسا تضمين كند و بدين ترتيب شركت اسپيس ايكس (SapceX) از اين آزمون سربلند بيرون بيايد. در مدار قرار گرفتن اولين موشك بخش خصوصي با سوخت مايع، به‌‌منزله‌‌ي سر آغاز يك صنعت جديد فضايي بود كه زمين و حتي دنياي فراتر از آن را متحول كرد. در اين چند سال گذشته چه اتفاقاتي رخ داده و چه آينده‌‌اي پيش روي اين صنعت است؟

در حالي كه بسياري از دانشمندان مشغول توسعه‌‌ي فناوري‌‌هاي جديد براي حل مشكلات فني بي‌شماري هستند كه در فضا با آن‌‌ها مواجه‌ايم؛ بخش ديگري از پژوهشگران نيز به بررسي زواياي تجاري و مسائل عملياتي پيش رو در اين صنعت مي‌‌پردازند. در مقاله‌‌اي كه اخيراً با همكاري جو ولتن و كريستوفر تانگ از اساتيد علم مديريت در دانشگاه كاروليناي جنوبي نگاشته شده، به بررسي اين پرسش پرداخته شده است كه چگونه مي‌‌توانيم يك صنعت فضايي پايدار را بنيان‌گذاري كرده و اقدام به احداث پايگاه‌هاي فرازميني، استخراج از سيارك‌‌ها و توسعه‌‌ي سفرهاي فضايي كنيم. در شرايطي كه نقش دولت‌ها در سرمايه‌گذاري‌‌هاي شركت‌هاي فضايي روز به روز كمرنگ‌‌تر مي‌‌شود، اين دو پژوهشگر معتقدند كه اين راه‌حل‌هاي تجاري مي‌تواند براي حل مشكلات پيش‌‌رو، كارگشا باشد.

صنعت فضايي نوين
زماني كه اتحاد جماهير شوروي برنامه‌‌ي اسپوتنيك خود را آغاز كرد و در سال ۱۹۵۷ اولين ماهواره‌‌ را به مدار زمين فرستاد، درواقع اولين مسابقه‌‌ي فضايي جهان آغاز شد كه چاشني اصلي آن، رقابت بين‌المللي و ترس از جنگ سرد بود. اتحاد جماهير شوروي و آمريكا نقش‌هاي اصلي را بازي كردند و زنجيره‌‌اي از افتخارات را براي اولين‌‌بار در كتاب ركوردها ثبت كردند. فصل اول اين مسابقه‌‌ي فضايي، با فرود تاريخي نيل آرمسترانگ و باز آلدرين روي سطح كره‌‌ي ماه (در مأموريت آپولو ۱۱) به اوج خود رسيد؛ مأموريتي كه با صرف سرمايه‌گذاري عظيم عمومي در حدود ۲۵/۴ ميليارد دلار (معادل ارزش فعلي ۲۰۰ ميليارد دلار) به ثمر نشست.

مشخصه‌‌ي اصلي فصل اول تاريخ فضايي جهان، رقابت بود. سرانجام اين رقابت شكل همكاري به خود گرفت و ايستگاه فضايي بين‌المللي (ISS) به‌‌عنوان نمونه‌‌اي از همكاري دولت‌ها براي رسيدن به اهداف مشترك فضايي تأسيس شد. هم‌‌اكنون، ما وارد فاز جديدي از اين عصر فضا شده‌‌ايم كه شركت‌هاي خصوصي و تجاري، رهبري آن را به عهده دارند.

منبع : زوميت


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ ] [ ۰۷:۱۴:۲۶ ] [ امير روزي طلب ]
[ ۱ ][ ۲ ]
.: Weblog Themes By viablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
نظرسنجی
[#VoteTitle#]
[#VTITLE#]
     نتیجه
لینک های تبادلی
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب